Podczas karmienia piersią należy uważać na własną dietę

jak wyżej

Próby weryfikacji mitu (11)

29.11.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
potwierdzam

Podczas karmienia piersią kobieta powinna przyjmować większą ilość kalorii, witamin i minerałów gdyż część z nich przechodzi do pokarmu i nie jest użyteczne dla kobiety.

1.12.2012 przez Teresa Ceynowa - Inny: inne
potwierdzam

Przy karmieniu piersią należy dbać o dietę ,ponieważ najczęstszą przyczyną anemii jest niedobór żelaza w organizmie niemowlaka. Może to wynikać z niedostatecznych zapasów zgromadzonych jeszcze w życiu płodowym, przyjmowania zbyt małej ilości tego pierwiastka wraz z pokarmem lub zaburzeń wchłaniania żelaza z przewodu pokarmowego.o dietę

3.12.2012 przez Irena - Inny: pasjonat
potwierdzam

oczywiście że tak w tym czasie trzeba,się bardzo zdrowo odrzywiac i uzupełnac je w naturalny sposób jedząc dużo owoców i warzyw dopuszczalne do jedzenia w tym czasie

4.12.2012 przez Amelia Prorok - Inny: Interesuję się medycyną od wielu lat
potwierdzam

tak, wiele składników z tego co je mama przechodzi do mleka i może negatywnie wpływać na dziecko. Np kapusta działą wzdymająco, zagazawouje dziecko. Szczególnie uważać muszą mamy małych alergików

13.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

W diecie mamy karmiącej najważniejsza jest różnorodność, organizm traktuje laktację jako priorytet więc wszystkie składniki odżywcze potrzebne Twojemu dziecku znajdą się w mleku, czasami kosztem Twojego zdrowia. Często mamy w obawie przed alergią czy kolkami maluszka przechodzą na rygorystyczne niemal głodowe diety oparte głównie na gotowanym kurczaku. Nie wolno nie jeść na wszelki wypadek! Należy za to obserwować swoje dziecko, jeśli zachowuje się inaczej niż zwykle jest niespokojne, częściej płacze, pojawia się wysypka to wtedy dopiero szukamy przyczyn pokarmowych analizując swoje menu z ostatnich 24 godzin w poszukiwaniu potencjalnego winowajcy i eliminujemy go na jakiś czas z jadłospisu.

18.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

Wpływ sposobu odżywiania kobiety na skład pokarmu nie został dokładnie wyjaśniony. Zawartość niektórych składników odżywczych, np. białek, nie zależy od sposobu odżywiania się matki. Natomiast skład tłuszczu (proporcje nasyconych, jednonienasyconych i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych) w dużym stopniu zależy od jakości i ilości tłuszczu w diecie matki. Podobna zależność istnieje w przypadku witamin rozpuszczalnych w wodzie i witamin rozpuszczalnych w tłuszczu. W odniesieniu do tej drugiej grupy zawartość witamin w mleku zależy też od stanu zapasów w organizmie matki.

19.12.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Podczas karmienia piersią kobiety muszą obowiązkowo zadbać o swoją dietę. Karmiąca matka powinna jeść mniej więcej to samo co każdy człowiek, stosujący się do zaleceń specjalistów w kwestii zdrowego i zbilansowanego odżywiania się.

23.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Pamiętaj że dieta mamy karmiącej powinna być lekkostrawna unikaj więc:

♣ Smażonych potraw zwłaszcza w głębokim tłuszczu oraz panierkach.

♣ Zasmażek, zawiesistych sosów.

♣ Wzdymających dań z warzyw kapustnych taki jak np. bigos.

♣ Ostrych przypraw (wybierz za to łagodne takie jak: natka pietruszki, majeranek, koperek, tymianek, kminek).

♣ Unikaj słodyczy, pamiętaj że mimo iż spalasz teraz dużo kalorii, łatwo przekroczyć granicę i wpaść w codzienność jedzenia słodyczy a stąd już o krok do zbędnych kilogramów.

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

W okresie karmienia piersią prawidłowe odżywianie się matki ma duże znaczenie dla zdrowia dziecka.

22.01.2013 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
potwierdzam

organizm traktuje laktację jako priorytet więc wszystkie składniki odżywcze potrzebne

4.04.2013 przez mulinka5656 - Inny: matka 2 dzieci
potwierdzam

Od pierwszych dni po porodzie należy uważać na to co się je. Trzeba jeść żywność jak najmniej przetwarzaną. Stopniowo należy wprowadzać do swojej diety np chleb. Nie wolno również jeść owoców pestkowych oraz produktów które będą powodowały złe samopoczucie i np ból brzuszka u dziecka.

10.04.2013 przez Krzysztof Łabuzek - Lekarz: Dr hab. n. med.
potwierdzam

Wszyscy pięknie napisali.

Pani Doktor Kaja: W diecie mamy karmiącej najważniejsza jest różnorodność, organizm traktuje laktację jako priorytet więc wszystkie składniki odżywcze potrzebne Twojemu dziecku znajdą się w mleku, czasami kosztem Twojego zdrowia. Często mamy w obawie przed alergią czy kolkami maluszka przechodzą na rygorystyczne niemal głodowe diety oparte głównie na gotowanym kurczaku. Nie wolno nie jeść na wszelki wypadek! Należy za to obserwować swoje dziecko, jeśli zachowuje się inaczej niż zwykle jest niespokojne, częściej płacze, pojawia się wysypka to wtedy dopiero szukamy przyczyn pokarmowych analizując swoje menu z ostatnich 24 godzin w poszukiwaniu potencjalnego winowajcy i eliminujemy go na jakiś czas z jadłospisu.

Pan Doktor Marcin (typowe, ale prawdziwe zdanie naukowca, który nigdy piersią nie karmił): Wpływ sposobu odżywiania kobiety na skład pokarmu nie został dokładnie wyjaśniony. Zawartość niektórych składników odżywczych, np. białek, nie zależy od sposobu odżywiania się matki. Natomiast skład tłuszczu (proporcje nasyconych, jednonienasyconych i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych) w dużym stopniu zależy od jakości i ilości tłuszczu w diecie matki. Podobna zależność istnieje w przypadku witamin rozpuszczalnych w wodzie i witamin rozpuszczalnych w tłuszczu. W odniesieniu do tej drugiej grupy zawartość witamin w mleku zależy też od stanu zapasów w organizmie matki.

Pani Doktor Klaudia (prosto, kawa na ławę): Pamiętaj że dieta mamy karmiącej powinna być lekkostrawna unikaj więc: Smażonych potraw zwłaszcza w głębokim tłuszczu oraz panierkach. Zasmażek, zawiesistych sosów. Wzdymających dań z warzyw kapustnych taki jak np. bigos. Ostrych przypraw (wybierz za to łagodne takie jak: natka pietruszki, majeranek, koperek, tymianek, kminek). Unikaj słodyczy, pamiętaj że mimo iż spalasz teraz dużo kalorii, łatwo przekroczyć granicę i wpaść w codzienność jedzenia słodyczy a stąd już o krok do zbędnych kilogramów.

Źródło: Jak żywić niemowlęta i małe dzieci. Praktyczny poradnik dla matek. Hanna Szajewska. Piotr Albrecht. PZWL. Warszawa 2002. ISBN: 83-200-2686-5; Chcę karmić piersią. Grażyna Rybak. PZWL. Warszawa 2006. ISBN: 83-200-3276-8.