błonnik niezbędny przy odchudzaniu.

czy w diecie to on jest najważniejszy?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (16)

26.11.2012 przez Justyna Nowakowska - Student: Pomorski Uniwersytet Medyczny - Dietetyka
potwierdzam

Błonnik pęczniejąc w żołądku powoduje uczucie sytości. Podczas odchudzania jest to niezbędne, ponieważ 'oszukujemy' nasz żołądek i nie chce nam się jeść. Zapobiega on także zaparciom, ułatwiając wypróżnianie się. Należy pamiętać, aby dostarczać 35-40g błonnika dziennie.

28.11.2012 przez Brzeska - Student: uczennica lo
potwierdzam

błonnik poprawia trawienie, więc dobrze zbilansowana dieta powinna mieć go uwzględnionego w odpowiednich ilościach

29.11.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
obalam

Są diety które nie wymagają spożywania dużych ilości błonnika, niemniej jednak błonnik może pomagać powstrzymywać się przed spożywaniem dużych ilości pokarmów i w ten sposób pozytywnie wpływać na dietę

29.11.2012 przez Aleksandra Strycharz - Patron portalu: Student
obalam

Jest potrzebny przy odchudzaniu ponieważ dodaje nam energii na cały dzień ale nie jest niezbędny.Jeżeli chcemy schudnąć to musimy byc zdeterminowani i nie tylko zdrowo i smacznie się odżywiać ale również zacząc ćwiczyć

4.12.2012 przez Amelia Prorok - Inny: Interesuję się medycyną od wielu lat
potwierdzam

jeśli tylko nie jest to odchudzanie na zasadzie głodówki, lub przyjmowania dużej ilości leków przeczyszczających to błonnik jest niezbędny. Zapewnia on uczucie sytości przez wypełnienie przewodu pokarmowego, poprawę perystaltyki jelit

13.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

Pomyśl, że dzięki stosowaniu błonnika możesz mieć:

zgrabną sylwetkę,

poprawić pracę układu pokarmowego,

obniżyć poziom złego cholesterolu.

Dzięki błonnikowi wreszcie możesz schudnąć i mieć upragniona sylwetkę. A to wszystko dzięki codziennemu posiłkowi wzbogaconym o błonnik ! Czy wiesz, że wystarczy zjeść 3 łyżeczki błonnika naturalnego dziennie!

18.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

Błonnik przyśpiesza pasaż jelitowy dzięki czemu wspomaga trawienie.

Włókno pokarmowe wspomaga proces oczyszczania organizmu poprzez usuwanie substancji szkodliwych, takich jak toksyny i metale ciężkie. Błonnik działa jak absorbent, który ogranicza wchłanianie tych substancji do organizmu. Może nawet ułatwiać wydalanie substancji rakotwórczych, takich jak azotyny, które wiązane są np. przez pektyny. Jak juz zostało wspomniane, pomaga także w usuwaniu kwasów żółciowych. Wiążąc jony sodu wspomaga wymianę kationów w jelitach i utrzymanie równowagi jonowej.

19.12.2012 przez Maagda Wójcik - Student medycyny: II rok CMUJ
potwierdzam

- stymuluje ruchy jelit

- nie jest trawiony przez organizm człowieka, więc tylko wypełnia żołądek (dodatkowo pęcznieje) co powoduje podraznienie ośrodka sytości.

21.12.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Błonnik odgrywa istotną rolę w procesie odchudzania. Produkty o wysokiej zawartości błonnika (np. warzywa, czy owoce) charakteryzuje o wiele mniejsza kaloryczność. Działa on jak „wypełniacz” produktu. Zwiększa jego masę, jednak nie jest źródłem energii. Poprzez zdolność do wiązania pewnych ilości wody, sprawia iż czujemy się syci na dłużej. Ułatwiona jest także perystaltyka jelit. Włókno pokarmowe, inaczej błonnik, reguluje również wydzielanie soków trawiennych.

23.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Błonnik jest to nieoceniony składnik każdej diety odchudzającej. Możemy go znaleźć praktycznie we wszystkich produktach pochodzenia roślinnego, a szczególnie w otrębach zbożowych. Reguluje pracę jelit, zapobiega zaparciom a nawet obniża cholesterol. Jedząc produkty bogate w błonnik dłużej będziemy czuć się syci.

24.12.2012 przez Piotr Sendecki - Inny: ratownik medyczny / fizjoterapeuta
potwierdzam

błonnik reguluje trawienie. Dobre oczyszczanie i wypróżnianie się sprzyja chudnięciu.

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

Jakie są zalety błonnika? Zapewnia on uczucie sytości - pęcznieje i wypełnia w ten sposób układ pokarmowy, co powoduje zmniejszenie łaknienia. Dodatkowo, pokarm zawierający błonnik pozostaje w żołądku dłużej, co pozwala wyeliminować łaknienie na dłuższy czas.

22.01.2013 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
potwierdzam

Zapewnia on uczucie sytości - pęcznieje i wypełnia w ten sposób układ pokarmowy, co powoduje zmniejszenie łaknienia. Dodatkowo, pokarm zawierający błonnik pozostaje w żołądku dłużej, co pozwala wyeliminować łaknienie na dłuższy czas.

29.01.2013 przez Katarzyna - Student: inżynier biomedyk
potwierdzam

Dieta bogata w błonnik poprawia proces trawienny, oczyszcza jelita z niestrawionych resztek pokarmu oraz zalegających toksyn.

30.07.2015 przez Aleksander Portnoy - Student: Patologia sądowa
potwierdzam

W błonnik naturalny bogate są na przykład nasiona babki płesznik, ale niestety obawiam się, że głównym powodem dla którego są one stosowane przy odchudzaniu jest inna właściwość. Chodzi o śluz, który bardzo ułatwia wypróżnianie. Jednak chyba nie do końca o to chodzi w odchudzaniu... ale może się mylę... jak zawsze.

26.08.2015 przez Patryk Kłopocki - Inny: dyplomowany kucharz małej gastr./specjalizacja zawodowa: żywienie zbiorowe konsumentów
potwierdzam

Są diety w chorobach dietozależnych, gdzie zaleca się ograniczyć błonnika w diecie, natomiast u osób zdrowych, bądź osób, które odchudzają się, w diecie istotny jest błonnik, gdyż on nie tylko reguluje poziom cukru we krwi, ale również poprawia perystaltykę naszych jelit, czy też oczyszcza organizm z metali ciężkich oraz toksyn. Również błonnik pęcznieje w żołądku, dając uczucie sytości, co szybciej najemy się i zjemy posiłek w małych ilościach, niż powinniśmy. Unikanie błonnika w diecie skutkuje częstym zaparciom. Niestety, ta dolegliwość jest częstsza u osób, które właśnie spożywają zbyt mało produktów spożywczych, które zawierają błonnik.

Zgodnie z zaleceniami żywieniowymi, zaleca się, aby dostarczać dziennie ok. 20-40 g błonnika pokarmowego.