Orzechy włoskie w leczeniu anemii

Dzięki dużej zawartości żelaza orzechy włoskie stosowane są również w leczeniu anemii.

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (12)

23.11.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

Orzechami można leczyć anemię z niedoboru żelaza.

Wbrew pozorom najważniejsza nie jest ilość żelaza w danym produkcie, lecz rodzaj źródła, z którego ono pochodzi. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że istnieją dwa podstawowe rodzaje żelaza: hemowe – zawarte w produktach zwierzęcych, które wchłania się do naszego organizmu w ilości 10–15%, oraz obecne w produktach roślinnych żelazo niehemowe, wchłaniane tylko w 2–3%. Znajdziesz je w zielonych warzywach: brokułach, brukselce, zielonej sałacie, fasolce szparagowej, w pełnoziarnistych produktach zbożowych (chleb razowy, płatki owsiane, kasze), niektórych owocach i nasionach (suszone morele, daktyle, owoce awokado, orzechy, nasiona słonecznika, pestki dyni) i warzywach strączkowych (groch, fasola, soja) oraz w burakach i czerwonej kapuście.

23.11.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Kiedy jemy orzechy do­star­czamy do na­szego or­ga­nizmu takie sole mi­ne­ralne jak: potas, fosfor, wapń i ma­gnez. Spo­ży­wanie orze­chów w więk­szych ilo­ściach za­le­cane jest osobom chorym na de­presję, nad­po­bu­dliwym, ho­me­opatom, prze­mę­czonym czyli osobom z nie­do­borem ma­gnezu. Dzięki dużej za­war­tości że­laza orzechy wło­skie sto­so­wane są rów­nież w le­czeniu anemii.

24.11.2012 przez Adam Kuś - Inny: ciekawski, chory na zzsk
potwierdzam

Orzechy włoskie dostarczają do mózgu naturalny tłuszcz, witaminę E i C oraz kwas lanolinowy, który jest niezbędny do prawidłowej pracy komórek nerwowych. Spożywanie orzechów w większych ilościach polecane jest osobom chorym na depresję, nadpobudliwym, homeopatom oraz wszystkim osobom z niedoborem magnezu. Dzięki dużej zawartości żelaza, orzechy stosowane są także w leczeniu anemii.

24.11.2012 przez Marlena Pietrusińska - Inny: zagadki medyczne
potwierdzam

Orzechy włoskie mają swoje zastosowanie w leczeniu niedokrwistości nie tylko ze względu na dużą zawartość żelaza , ale także witaminy E (chroni czerwone krwinki przed przedwczesnym rozpadem ) , wit. B6 (uczestniczy w tworzeniu hemoglobiny ) i B3 ( uczestniczy w tworzeniu erytrocytów ) .

26.11.2012 przez Irena - Inny: pasjonat
potwierdzam

rzeczywiście orzechy zawierają duże ilości żelaza, zatem pozytywnie wpływają na walkę z anemią

26.11.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
obalam

Orzechy włoskie mimo, że zawierają żelazo, to tylko w małym stopniu jest one wchłaniane do naszego organizmu. Po pierwsze jest to żelazo niehemowe czyli dużo gorzej przyswajane a po drugie orzechy zawierają wapń i fosfor, które upośledzają dodatkowo wchłanianie. Jeżeli chcielibyśmy leczyć anemię to należałoby jeść orzechy w bardzo dużej ilości i długo (anemię leczy się kilka miesięcy) a i tak nie byłoby pewności,że coś pomogą, natomiast pewne jest, że na takiej diecie byśmy nieźle przytyli, bo orzechy to aż 600kcal/100g.

27.11.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
potwierdzam

Nie jest to może najlepsze źródło żelaza ale jeśli ktoś lubi orzechy to dzięki nim może leczyć anemię

9.12.2012 przez Judyta P - Student medycyny: wydział z sercem i wątrobą!
potwierdzam

Anemia wynikająca z niedoborów żelaza w diecie może być leczona orzechami.

Jenak żelazo znajduje się także w mięsie (żelazo hemowe wchłaniane w ok 15%) oraz produktach pochodzenia roślinnego. Znajdziesz je w zielonych warzywach: brokułach, brukselce, zielonej sałacie, fasolce szparagowej, w pełnoziarnistych produktach zbożowych (chleb razowy, płatki owsiane, kasze), niektórych owocach i nasionach (suszone morele, daktyle, owoce awokado, orzechy, nasiona słonecznika, pestki dyni) i warzywach strączkowych (groch, fasola, soja) oraz w burakach i czerwonej kapuście.

18.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

Orzechy włoskie zawierają sporo żelaza - podaje się mniej więcej pomiędzy 1 a 10mg żelaza. Mogą być używane jako jego suplementacja przy anemi niedobarwliwej mikrocytarnej, której podłożem jest niedobór żelaza.

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

...

Diety dla chorych

Dieta w anemii

Dieta anemika

Dieta anemika

Niedokrwistość (anemia) objawia się zbyt niskim poziomem hemoglobiny i małą liczbą krwinek czerwonych. Najczęstszą przyczyną tej choroby jest niedobór żelaza w organizmie, spowodowany jego zbyt małą ilością w diecie, nieodpowiednim wchłanianiem z przewodu pokarmowego lub utratą tego składnika (w wyniku krwawień).

Niedobór żelaza w diecie

Kobietom znacznie częściej niż mężczyznom brakuje żelaza. Anemię stwierdza się u co piątej kobiety, a tylko u co setnego mężczyzny! Dlaczego tak się dzieje? Obliczono, że podczas samej tylko miesiączki kobiety tracą od 10 do 30 mg żelaza (a w trakcie obfitych miesiączek – więcej). Bywa, że w trakcie kolejnego miesiąca nie jesteśmy w stanie tych braków uzupełnić.

Niedobór żelaza w diecie jest problemem wszystkich grup wiekowych, najczęściej jednak dotyczy małych dzieci, kobiet w ciąży i karmiących, dziewcząt w okresie dojrzewania, kobiet „dbających o linię” oraz wegetarian.

Objawy niedokrwistości są często bagatelizowane. Z początku niedokrwistości towarzyszą objawy zmęczenia i bladość skóry, które zwykle przypisujemy stresującej pracy, przemęczeniu i niewyspaniu. Z czasem dołączają do nich apatia, ogólne osłabienie, bladość spojówek, łamliwość paznokci, wypadanie włosów, ciągłe uczucie zimna. Często anemii towarzyszą kołatanie serca, bóle głowy, zapacia, nudności, utrata apetytu, bezsenność, trudności w koncentracji, suchość skóry i błon śluzowych.

Niedokrwistość żywieniowa jest także spowodowana spożywaniem produktów wysoko przetworzonych, które na skutek procesów technologicznych utraciły witaminy i składniki mineralne. Nie bez znaczenia jest nieodpowiedni dobór produktów, który może powodować zmniejszenie wchłaniania żelaza z przewodu pokarmowego, mimo jego wystarczającej ilości w diecie!

Żelazo w diecie

Wbrew pozorom najważniejsza nie jest ilość żelaza w danym produkcie, lecz rodzaj źródła, z którego ono pochodzi. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że istnieją dwa podstawowe rodzaje żelaza: hemowe – zawarte w produktach zwierzęcych, które wchłania się do naszego organizmu w ilości 10–15%, oraz obecne w produktach roślinnych żelazo niehemowe, wchłaniane tylko w 2–3%. Znajdziesz je w zielonych warzywach: brokułach, brukselce, zielonej sałacie, fasolce szparagowej, w pełnoziarnistych produktach zbożowych (chleb razowy, płatki owsiane, kasze), niektórych owocach i nasionach (suszone morele, daktyle, owoce awokado, orzechy, nasiona słonecznika, pestki dyni) i warzywach strączkowych (groch, fasola, soja) oraz w burakach i czerwonej kapuście.

22.01.2013 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
potwierdzam

orzechy maja dużo zelaza

11.03.2015 przez Kurzawski Grzesiek - Inny: Szeroki
potwierdzam

Potwierdzam bo w wielu tekstach można znaleźć informacje, iż istotnym elementem leczenia anemii jest żelazo. Żelazo, które również bardzo często zalecane jest przez lekarzy jako główna metoda leczenia. Wiadomo również, że orzechy są bogate w żelazo, więc wszystko logicznie się potwierdza.