Sok jest zdrowym uzupełnieniem diety, zdrowszym od kawy i herbaty

Czy sok jest zdrowym uzupełnieniem diety i czy na pewno jest zdrowszy od kawy czy herbaty.

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (13)

20.11.2012 przez Agnieszka Kaczmarek
potwierdzam

Jeśli pijemy prawdziwy sok, a nie coś sokopodobne, to będzie on zdrowszy od kawy i herbaty, ponieważ dostarczy nam witamin.Jednak w dużych ilościach jak wszytko może okazać się szkodliwe.

23.11.2012 przez Jolanta Małczak - Inny: ..
potwierdzam

Kawa i herbata są postrzegane jako używki ze względu na zawarte w niej związki ksantynowe. Soki są faktycznie zdrowsze, w szczególności, gdy sami je wyciskamy sa dobry źródłem codziennej dawki owoców. Niestety większość ludzi pije kartonikowe "soki", które często sa tylko napojami sokopodobnymi itp z bardzo dużą ilością cukru. Podawanie dzieciom takich napojów, czy picie ich samemu nie tylko nie jez zdrowe ze względu na konserwanty, ale przyczynia się do otyłości.

29.11.2012 przez Aleksandra Strycharz - Patron portalu: Student
potwierdzam

Sok na pewno jest zdrowszy od napoi i nektarów które maja mało owoców a dużo cukru i barwników.Natomiast soki są w 98% z owoców i warzyw do których producent może dodać śladowe ilości cukru gdy owoce nie są w pełni dojrzałe.Kawa, herbata uzalezniaja i nie sa zdrowe

3.12.2012 przez Teresa Ceynowa - Inny: inne
potwierdzam

Myślę , że soki są zdrowsze , ponieważ ma dużo witamin.

Kawa ma dużo kofeiny. Kofeina dostarczana organizmowi w bardzo dużych ilościach może powodować tzw. "zdenerwowanie kofeinowe", objawiające się nerwowością, niepokojem, rozdrażnieniem

21.12.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

I tak i nie. Na to pytanie można odpowiadać na wiele sposobów, prawdopodobnie herbata jest zdrowsza od kawy. Ale czy sok od herbaty? Sok ma wiele witamin i mikroelementów, ale zawiera cukier. Jeśli herbaty nie słodzimy to tu cukru nie znajdziemy. Mimo wszystko sok pity z umiarem moim zdaniem ma więcej zalet niż herbata czy kawa.

22.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
obalam

Wszystkie rodzaje herbaty (zielona, czerwona i czarna) ze względu na swój skład chemiczny korzystnie oddziałują na nasz organizm. Według najnowszych badań naukowców z National Cancer Institute herbaciany susz zawiera katechiny - substancje, które mogą hamować namnażanie się komórek rakowych. Dowiedli oni, że to właśnie katechiny niszczą wolne rodniki odpowiedzialne m.in. za starzenie się. Są również w stanie hamować wzrost już istniejących komórek rakowych. Co ważne, dotyczy to różnych typów nowotworów. Aby w pełni wykorzystać działanie katechin, należy zaparzać herbatę (niezależnie od rodzaju) co najmniej przez pięć minut. Uwalnia się wtedy ok. 80 proc. tych dobroczynnych substancji.

Amerykańscy badacze udowodnili właśnie, że herbata wspomaga nasz układ odpornościowy, działając jak szczepionka. To coś zupełnie nowego! Jack Bukowski wraz z kolegami z Harvard Medical School wykazali, że jest to możliwe, ponieważ komórki herbacianych listków wykazują pewne podobieństwo do... niektórych bakterii chorobotwórczych, grzybów, a nawet komórek raka.

Kupowany w sklepie sok nie zawsze jest produktem w 100% owocowym. Prawodawstwo dopuszcza stosowanie tzw. korekty smaku w przypadku surowca o kwaśnym lub, przeciwnie, mdłym charakterze. Korekta ta polega na dodaniu cukru (sacharozy) lub kwasu cytrynowego czy też soku cytrynowego jako regulatora kwasowości. Do tego samego soku owocowego nie można jednocześnie dodawać cukrów i regulatorów kwasowości. Ponadto ustalone są dopuszczalne poziomy dosładzania i zakwaszania. I tak: maksymalny poziom sacharozy, wprowadzonej w celu korekty smaku kwaśnego, wynosi 15 g na litr gotowego wyrobu. Możliwe jest również wytwarzanie soków dosładzanych, w których dodatek sacharozy może wynieść maksymalnie do 150 g na litr. Nie wolno jednak dosładzać soków wytwarzanych z winogron i gruszek, które naturalnie zawierają dużo cukrów. W przypadku owoców wymagających zakwaszenia, wykorzystuje się kwas cytrynowy lub sok cytrynowy w maksymalnej ilości 3 g/l w przeliczeniu na kwas cytrynowy.

http://aktywniepozdrowie.pl/index.php?option=com_content&Itemid=215&catid=68%3Anapoje-i-spoka&id=235%3Asoki-od-a-do-zet&view=article

http://zdrowie.gazeta.pl/Zdrowie/1,101460,7014515,Filizanka_herbaty__Na_zdrowie_.html

23.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
obalam

Biała czy zielona herbata jest znacznie zdrowsza od soków kartonowych o długim okresie przydatności do spożycia.

Bywa, że częściej sok może bardziej zaszkodzić niż pomóc.

24.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
obalam

Kawa i herbata to bardzo zdrowe napoje, więcej informacji w linkach. Natomiast soki, szczególnie te w kartonach są sztucznie dosładzane, robione z zagęszczonego soku i konserwowane. Wypijanie ich dużej ilości jest tylko źródłem zbędnych kalorii.

http://www.serwis-kawowy.pl/10-powodow-dlaczego-kawa-jest-zdrowa/

http://zdrowie.dziennik.pl/diety/artykuly/370115,zielona-herbata-dba-o-zdrowie.html

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

Najzdrowsze soki owocowe to te które są świeżo wyciśnięte z owoców. Mamy wtedy pewność że nie zawierają one żadnych dodatków konserwujących ani słodzących. Wrzucając owoce do sokowirówki otrzymujemy świetny zastrzyk energii oraz witamin i minerałów.

24.03.2013 przez Jerzy Zięba - Inny: Naturopatia
potwierdzam

Sok z CZEGO ? Z warzyw jest OK, ale już duże spożycie soków owocowych może oznaczać problemy.

8.04.2013 przez Zbyszek Leś - Inny: Renaissance Man ;-)
obalam

Sok to cukier. Nie ważne czy świeżo wyciskany, czy z kartonu i z jakich owoców (no chyba że mówimy o soków z warzyw??).

Z takim obciążeniem sok jest po prostu niezdrowy i stanowi niepotrzebną fanaberię, zdrowotnie promowaną przez koncerny spożywcze.

Coli? Nie! Bo niezdrowa! No to może soczek? ;-)

Jedząc całe owoce jemy też błonnik - on powoduje że indeks glikemiczny spada.

26.08.2015 przez Patryk Kłopocki - Inny: dyplomowany kucharz małej gastr./specjalizacja zawodowa: żywienie zbiorowe konsumentów
potwierdzam

Soki owocowe świeżo wyciskane dostarczają dużo składników odżywczych oraz nawadniają nasz organizm. Soki zawierają przeciwutleniacze, które wpływają korzystnie na nasze zdrowie.

Zgodnie z zaleceniami IŻŻ oraz wszelkich organizacji zajmujących się zdrowym odżywianiem, potwierdzają fakt, iż soki owocowo-warzywne powinny znaleźć się w naszych jadłospisie, chociażby popularna akcja 5 porcji warzyw, owoców lub szklanka soku owocowego, gdzie eksperci w zakresie dietetyki zalecali pić soki warzywno-owocowe, które zastępują porcję owoców.

26.08.2015 przez Patryk Kłopocki - Inny: dyplomowany kucharz małej gastr./specjalizacja zawodowa: żywienie zbiorowe konsumentów
potwierdzam

Soki owocowe świeżo wyciskane dostarczają dużo składników odżywczych oraz nawadniają nasz organizm. Soki zawierają przeciwutleniacze, które wpływają korzystnie na nasze zdrowie.

Zgodnie z zaleceniami IŻŻ oraz wszelkich organizacji zajmujących się zdrowym odżywianiem, potwierdzają fakt, iż soki owocowo-warzywne powinny znaleźć się w naszych jadłospisie, chociażby popularna akcja 5 porcji warzyw, owoców lub szklanka soku owocowego, gdzie eksperci w zakresie dietetyki zalecali pić soki warzywno-owocowe, które zastępują porcję owoców.