W ciąży lepiej nie uprawiać sportów

prawda czy fałsz

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (11)

17.11.2012 przez Agata Michalczyk - Student: student medycyny
obalam

Ciąża to nie choroba. W tym czasie kobieta nie powinna unikać aktywności fizycznej o ile nie ma przeciwskazań<np. ciąża zagrożona poronieniem>. Jest wiele możliwości aktywności w czasie trwania ciąży, należy jednak pamiętać, że urazowe są zabronione, natomiast pływanie, bieganie czy joga jak najbardziej sprzyjają przyszłym mamom.

18.11.2012 przez magdalena - Inny: urzędas
obalam

absolutnie nie! Jeżeli ciąża przebiega prawidłowo to warto uprawiać sport jakiś - a jak nie określony sport, to przynajmniej gimnastykować się warto. Są zestawy ćwiczeń dla kobiet w określonych trymestrach. Plon takich ćwiczeń zbiera się po porodzie.

21.11.2012 przez agatamaszczyk - Student medycyny: student
obalam

Nie powinno sie uprawiac sportow WYCZYNOWO, ani takich w ktorych jest ryzyko urazow.

Jesli chodzi o aktywnosc fizyczna ogolnie, jest ona wrecz wskazana- obecnie wiele osrodkow sportowych oferuje nawet specjalne sesje cwiczeniowe dla kobiet w ciazy.

13.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
obalam

Kobiety w ciąży często słyszą: "musisz odpoczywać", "nie przemęczaj się", "wrócisz do sportu po urodzeniu dziecka", "nie dźwigaj", "nie biegaj", "często leż w łóżku". A ciąża to nie choroba i aktywność fizyczna mamy ma ogromny wpływ na rozwój dziecka, przebieg porodu i powrót do dawnej sylwetki po urodzeniu malucha. Jeśli nie ma więc przeciwwskazań medycznych, kobieta nie powinna rezygnować ze sportu - oczywiście bezpiecznego i dopasowanego zarówno do jej samopoczucia, jak i kondycji fizycznej.

21.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
obalam

Fałsz! Kobieta w ciąży może spacerować, tańczyć, pływać, uprawiać jogę, ale powinna unikać ryzykownych aktywności takich jak nurkowanie czy jazda na nartach. Lepiej zrezygnować też ze sportów takich, w których łatwo o kontuzje, oraz z ćwiczeń wymagających znacznego wysiłku fizycznego i tempa. Pamiętaj, ruch jest bardzo ważny w tym szczególnym okresie.

21.12.2012 przez kontousuniete - Student
obalam

Jeśli lekarz wyraźnie tego nie zaznaczy, wcale nie trzeba cały dzień odpoczywać. Są pewne dyscypliny, które można uprawiać z czystym sumieniem np. taniec czy pływanie.

23.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
obalam

Ćwiczenia fizyczne podczas ciąży przygotowują mięśnie krocza i miednicy do porodu. Dzięki temu poród może być mniej bolesny i po prostu znacznie szybszy. Pomagają też pozbyć się wielu ciążowych dolegliwości – na przykład bólu pleców, problemów z zaparciami i obrzękami. Systematyczne ćwiczenia poprawiają nie tylko sprawność fizyczną ciężarnej, ale też jej samopoczucie i kondycję psychiczną. Ruch dobrze wpływa na sen, reguluje pracę serca, płuc, mięśni i stawów, poprawia apetyt, korzystnie wpływa na trawienie. Ćwiczenia w czasie ciąży to w końcu najlepszy sposób na szybki powrót do dawnej sylwetki po urodzeniu dziecka.

5.01.2013 przez Aneta Grzegorz Łuszcz
obalam

mozna uprawiac sport w ciazy oczywisicie w granicach rozsadku. ciaza to nie choroba trzeba o siebie dbac a wiadomo sport to zdrowie. nie mozna uprawiac sportu jezeli ciaza jest zagrozona ale to juz lekarz stwierdzi a jesli jest wszystko w pozadku to jak najbardziej nawet trzeba uprawiac sport w ciazy moze to ulatwic poród i sprawic ze bedzie mniej bolesy i szybszy.

30.01.2013 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
obalam

Fałsz! Kobieta w ciąży może spacerować, tańczyć, pływać, uprawiać jogę, ale powinna unikać ryzykownych aktywności takich jak nurkowanie czy jazda na nartach. Lepiej zrezygnować też ze sportów takich, w których łatwo o kontuzje, oraz z ćwiczeń wymagających znacznego wysiłku fizycznego i tempa. Pamiętaj, ruch jest bardzo ważny w tym szczególnym okresie.

26.03.2013 przez Daria - Inny: Mama
obalam

Należy się ruszać jak najwięcej, w miarę swoich sił, no chyba że będzie zagrożenie ciąży to lekarz noże zabronić uprawiania danego rodzaju sportu.

23.08.2015 przez Adrianna Matusek - Inny: Uczeń
obalam

Sport to zdrowie! Nawet w ciąży. Jeśli ciąża nie jest zagrożona wręcz dobrze jest ćwiczyć. Wiadomo że trzeba unikać sportów kontaktowych w których jesteśmy narażeni na upadek, uderzenie w brzuch itp oraz siłowych.