Najwięcej witaminy C jest w cytrynie

Od dawna wszyscy twierdzą, że witaminy c jest najwięcej w cytrynach. Moim zdaniem jest wile owoców i warzyw, które mają więcej tej witaminy. A co wy o tym sądzicie?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (14)

17.11.2012 przez Karina Mak - Inny: inny
obalam

Oczywista nieprawda. Dużo więcej witaminy C jest w porzeczkach niż w cytrynie.

17.11.2012 przez Michalina Małczak - Student: ..
obalam

Witaminy C o wiele więcej mają porzeczki, aronia, papryka, czy cebula.

17.11.2012 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
obalam

Obalam kiwi ma sporo wiecej :)

17.11.2012 przez Adam Kuś - Inny: ciekawski, chory na zzsk
obalam

Obalam mit.Największa zawartość witaminy C występuje u Malpigia granatolistna (wiśnia z Barbados) – gatunek rośliny z rodziny malpigiowatych (w 100 g owocu 1400-2500 mg wit. C) Występuje głównie w Ameryce Środkowej

Natomiast jeśli chodzi o znane nam źródło witaminy C to wygląda to następująco.

Porzeczka czarna - 183mg/100g

Truskawki - 66mg/100g

Poziomki - 60mg/100g

Kiwi - 59mg/100g

Cytryny - 50mg/100g

Pomarańcze - 49mg/100g

Porzeczka czerwona - 46mg/100g

17.11.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
obalam

W cytrynie wcale nie ma tak dużo wit C jak się wielu osobą wydaję. Więcej jej znajdziemy np w porzeczkach

18.11.2012 przez agatamaszczyk - Student medycyny: student
obalam

Najwiecej witaminy C jest w aceroli i dzikiej rozy, z powszechniejszych potraw duzo mozna jej znalezc w pietruszce. W cytrynie jest jej stosunkowo malo.

22.11.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
obalam

Najwięcej witaminy C (wśród produktów dostępnych w naszej szerokości geograficznej) mają porzeczki 183mg/100g, cytryna ma dla porównania tylko 50mg/100g

26.11.2012 przez Bernarda Płusa - Student medycyny: UMED Łódź
obalam

Wśród źródeł witaminy C na pierwszym miejscu znajdują się warzywa kapustne i owoce jagodowe (czarne porzeczki zawierają około 180 mg w 100 g), na drugim ziemniaki (14 mg witaminy w 100 g zależnie od pory roku), na trzecim żółte i zielone warzywa i owoce, na czwartym pozostała grupa warzyw i owoców (truskawki, maliny, owoce cytrusowe i południowe)

3.12.2012 przez Krzysztof P. - Inny: Informatyk
obalam

W owocach dzikiej róży jest jest 1,5g/100g witaminy C (kwasu askorbinowego) - tak jest średnio a może być nawet 6g. Czarna porzeczka 0,2g a cytryna 0,05g . Mit wynika ze skojarzenia smaku kwaśnego z witaminą C.

Cytryna (zwłaszcza ta niedojrzała którą mamy w sklepach) zawdzięcza smak kwasowi cytrynowemu - a to nie jest do spożycia.

Trudno przecenić rodzime owoce dzikiej róży nad niedojrzałe owoce cytryny!

4.12.2012 przez Teresa Ceynowa - Inny: inne
potwierdzam

Cytryna zawiera dużo witaminy C dlatego często widzimy jak do herbaty bierze się plasterek lub dwa cytryny .

18.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
obalam

Wśród źródeł witaminy C na pierwszym miejscu znajdują się warzywa kapustne i owoce jagodowe (czarne porzeczki zawierają około 180 mg w 100 g), na drugim ziemniaki (14 mg witaminy w 100 g zależnie od pory roku), na trzecim żółte i zielone warzywa i owoce, na czwartym pozostała grupa warzyw i owoców (truskawki, maliny, owoce cytrusowe i południowe). Pozostałe produkty: masło, mleko krowie, mięso, produkty zbożowe zawierają niewielkie ilości witaminy C.

22.12.2012 przez kontousuniete - Student
obalam

Najwięcej witaminy C ma Suszona dzika róża

23.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
obalam

Uwzględniając krajowe racje pokarmowe głównym źródłem witaminy C są ziemniaki 37%, następnie owoce 31% i warzywa około 28% ogólnej zawartości tej witaminy w racji pokarmowej. Najwięcej witaminy C stwierdzono w liściach pietruszki, tzw. natce i w czerwonej papryce. Bardzo ubogim źródłem tej witaminy jest między innymi marchew i cebula.

26.08.2015 przez Patryk Kłopocki - Inny: dyplomowany kucharz małej gastr./specjalizacja zawodowa: żywienie zbiorowe konsumentów
obalam

Cytryna ma witaminę C, ale nie przewyższa jej wartość z innymi produktami spożywczymi.

Poniżej przedstawię zawartość witaminy c w 100 g przykładowych produktach spożywczych:

* owoce dzikiej róży - ok. 550 mg

* nać pietruszki - ok. 180 mg

* brokuły - ok. 83 mg

* truskawki - ok. 66 mg

* cytryny - ok. 50 mg

* czerwona porzeczka - ok. 46 mg