owsianka jest dietetyczna, dobra na jelita

co o tym myślicie?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (10)

16.11.2012 przez Agnieszka Kaczmarek
potwierdzam

Owsianka jest idealna podczas diety i w ogóle. Jeśli jemy takie śniadanie dostarczamy organizmowi dobrego powera, jesteśmy długo nasyceni, a dodatkowo ułatwiamy pracę jelitom, ponieważ owsianka dostarcza nam błonnik.

26.11.2012 przez Justyna Nowakowska - Student: Pomorski Uniwersytet Medyczny - Dietetyka
potwierdzam

Płatki owsiane zawierają dużo błonnika, który pęczniejąc w żołądku powoduje uczucie sytości. Zapobiega także zaparciom, które zdarzają się często podczas stosowania diet redukcyjnych. Są one również bogatym źródłem składników mineralnych.

19.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

W porównaniu z innymi zbożami płatki owsiane zawierają najwięcej błonnika rozpuszczalnego tzw. beta-glukanu. Ten węglowodan złożony ma zdolność tworzenia w przewodzie pokarmowym lepkich żeli odpornych na działanie enzymów trawiennych. Powleka szczelnie śluzówkę przewodu pokarmowego i kiedy trzeba, zachowuje się jak płynny opatrunek. Ma też właściwości prebiotyczne. Beta-glukan jest pożywką dla „dobrych” bakterii, które częściowo go rozkładają. W wyniku tego procesu, powstają związki (kwasy organiczne) mające bardzo istotne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania jelita grubego i układu odpornościowego. Błonnik zawarty w produktach owsianych działa jak przysłowiowa szczotka wymiatająca szkodliwe produkty przemiany materii.

22.12.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Wśród zbóż to właśnie owies posiada najwięcej składników odżywczych i wzmacniających. Jego ziarna zawierają łatwostrawną skrobię, białko, tłuszcze, węglowodany, związki mineralne (wapń, żelazo, fosfor) oraz witaminy (E, B1, B2, PP). Otręby owsiane nie tylko wiążą i wydalają tłuszcz i cholesterol, ale również dają poczucie sytości, co nie jest bez znaczenia dla osób z nadwagą i otyłością – dowodzą badacze ze Szkoły Zdrowego Życia.

23.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

Prozdrowotne właściwości owsianki są znane od dawna. Owsianka na śniadanie to doskonały pomysł dla osób będących na diecie. Potrawa przygotowywana na mleku jest doceniana przez sportowców jako źródło energii, a przez lekarzy jako produkt leczniczy. Owies ma także działanie odmładzające. Racjonalna dieta nie powinna obyć się bez produktów owsianych, które są nie tylko sycące, ale i zdrowe. Jakie wartości odżywcze znajdują się w owsiance i jakie jeszcze właściwości lecznicze są dla niej typowe?

Wykazuje właściwości prebiotyczne, co oznacza, że jest pożywką dla dobrych bakterii bytujących w jelitach.

23.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Owsianka jest bogatym źródłem błonnika, dlatego reguluje pracę jelit, zapobiega zaparciom a nawet obniża poziom cholesterolu we krwi. Jest to idealny posiłek na śniadanie, ponieważ zawiera niewiele tłuszczu, za to dużo węglowodanów złożonych i białko.

8.02.2013 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
potwierdzam

łatki owsiane to także źródło błonnika. Udowodniono, że zawierają one najwięcej błonnika rozpuszczalnego, tzw. beta-glukanu. Ma on zdolność tworzenia lepkich żeli, które są odporne na działanie enzymów trawiennych. Wykazuje właściwości prebiotyczne, co oznacza, że jest pożywką dla dobrych bakterii bytujących w jelitach. Ponadto bakterie częściowo rozkładają beta-glukan, co prowadzi do powstania kwasów organicznych, które są bardzo istotne dla prawidłowego funkcjonowania jelita grubego i układu odpornościowego.

26.08.2015 przez Patryk Kłopocki - Inny: dyplomowany kucharz małej gastr./specjalizacja zawodowa: żywienie zbiorowe konsumentów
potwierdzam

W odpowiedniej diecie, która jest odpowiednio zbilansowana, jak najbardziej owsianka jest dietetyczna. Zgodnie z wytycznymi do układania jadłospisów, zaleca się, aby na śniadanie pojawił się produkt mleczny oraz produkty zbożowe. W tym wypadku owsianka, czy też musli na mleku jak najbardziej powinna znaleźć się w naszym jadłospisie każdej osoby.

26.08.2015 przez Patryk Kłopocki - Inny: dyplomowany kucharz małej gastr./specjalizacja zawodowa: żywienie zbiorowe konsumentów
potwierdzam

W odpowiedniej diecie, która jest odpowiednio zbilansowana, jak najbardziej owsianka jest dietetyczna. Zgodnie z wytycznymi do układania jadłospisów, zaleca się, aby na śniadanie pojawił się produkt mleczny oraz produkty zbożowe. W tym wypadku owsianka, czy też musli na mleku jak najbardziej powinna znaleźć się w naszym jadłospisie każdej osoby.

26.08.2015 przez Patryk Kłopocki - Inny: dyplomowany kucharz małej gastr./specjalizacja zawodowa: żywienie zbiorowe konsumentów
potwierdzam

W odpowiedniej diecie, która jest odpowiednio zbilansowana, jak najbardziej owsianka jest dietetyczna. Zgodnie z wytycznymi do układania jadłospisów, zaleca się, aby na śniadanie pojawił się produkt mleczny oraz produkty zbożowe. W tym wypadku owsianka, czy też musli na mleku jak najbardziej powinna znaleźć się w naszym jadłospisie każdej osoby.