Ryż, pomimo tego, że jest węglowodanem nie tuczy

Usłyszałam właśnie w telewizji :)

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (6)

8.11.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

Kluski i ryż nie tuczą, a szybko dają długotrwałe uczucie sytości. Nie należy jednak przekroczyć 150 g (po ugotowaniu) dziennie ani dodawać do nich zbyt dużo tłuszczów i sosów.

9.11.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
potwierdzam

Ryż jest lepszym źródłem węglowodanów niż kluski czy ziemniaki dlatego powinno się go jeść jak najwięcej.

10.11.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Ryż zawiera węglowodany złożone, które dłużej się trawią i przez to cukier jest uwalniany stopniowo i dłużej jesteśmy syci. Szczególnie zdrowy jest ryż brązowy ze względu na bogactwo witamin.

6.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

W kaszach znajdują się tzw. węglowodany złożone, czyli takie, na których strawienie organizm potrzebuje sporo czasu.

23.12.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Zwłaszcza jeśli jest to brązowy ryż, który jest węglowodanem złożonym a co za tym idzie węglowodany te są rozbijane na glukozę znacznie wolniej niż w przypadku węglowodanów prostych i przez to dostarczają nam energii powoli i zaspokajają nas przez cały dzień

3.01.2013 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
potwierdzam

biały ryż zajmuje więcej miejsca w żołądku niż ryż brązowy, który szybciej sprawia, że jesteśmy pełni. A to dlate