Jedzenie nabiału pomaga szybko schudnąć

Ponoć spożywanie dużej ilości nabiału pomoże szybko schudnąć, niektórzy jedzą tylko nabiał, lub nabiał i warzywa. Czy faktycznie schudną? Jak to wpłynie na ich organizm?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (24)

6.11.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
potwierdzam

Prowadzenie diety białkowej jest skutecznym sposobem na szybką utratę wagi ale niestety taka dieta bardzo obciąża nerki i wątrobę

6.11.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

Odpowiednio zbilansowana dieta oraz systematyczne wykonywanie ćwiczeń fizycznych wspomagają walkę z nadwagą bądź otyłością. Stosowanie dodatkowo diety bogatej w nabiał nie tylko zapobiega utracie tkanki mięśniowej, ale zwiększa utratę komórek tłuszczowych z okolic jamy brzusznej.

7.11.2012 przez Konrad Babij - Student: Biotechnolog
potwierdzam

Oprócz tego, iż nabiał jest źródłem białka, należy również podkreślić, że tłuszcz mleczny jest łatwo przyswajalny a zawarty w nim kwas rumenowy ( sprzężony kwas linolowy) wg niektórych badaczy wpływa na apoptozę adipocytów. Poza tym nabiał jest cennym źródłem wapnia, a badania Papakonstantinou i wsp.,2003 wskazują, jego wpływ na obniżoną 29% zawartość tkanki tłuszczowej u szczurów, w porównaniu do grupy kontrolnej.

7.11.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Nabiał, szczególnie chudy, zawiera dużo białka. Oczywistym jest, że dieta taka faktycznie da szybki efekt (brak dostarczanych organizmowi tłuszczy i węglowodanów zrobi swoje), ale będzie to efekt jednorazowy. Wraz z powrotem do normalnego trybu jedzenia okaże się, że takie odchudzanie daje misterne skutki, bez większego wpływu na naszą wagę. Dodatkowo jest w dużym stopniu niebezpieczne dla naszego zdrowia min. obciąża nerki, powoduje zatwardzenia, prowadzi do niedoborów witamin i makroelementów.

8.11.2012 przez Monika Ligęska - Inny: dietetyk
potwierdzam

Ten fenomen widać najwyraźniej na przykładzie diety białkowej. Białko jest przede wszystkim składnikiem strukturalnym. Jeżeli nie dostarczamy więc podstawowych składników energetycznych (węglowodany, tłuszcz) szybko zauważymy spadek wagi. Poza tym w wyniku niecałkowitego spalania tłuszczów (brak węglowodanów) dochodzi do wydzielania ciał ketonowych hamujących apetyt. Nietstety zakwaszony organizm broni się własnym wapniem z kości. Wapń ten osadza się w nerkach, co może przyczynić się do kamicy nerkowej. Ponadto nerki i wątroba obciążone są na skutek ogomnej ilości białka jaką musa zmetabolizować w diecie opierającej się na białku. W przypadku diety opartej na warzywach i produktach białkowych, gdzie wykluczamy produkuty zbożowe, eliminujemy z diety sporą ilość błonnika wpływającego na perystaltykę jelit (pojawiają się zaparcia) oraz witamin z grupy B niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego.

17.11.2012 przez Michalina Małczak - Student: ..
potwierdzam

Jest to związane z wpływem białka na podstawową przemianę materii - tz na "utylizacje: substancji spożywczych na podstawowe procesy metaboliczne związne "tylko" z życiem. Białka jako jedyne w sposób do końca nie poznany powodują wzrost podstawowej przeminay materii o 25% na okres dwa razy dłuższy niż inne składniki pokarmowe, przy porównaniu z tłuszczami tylko o 6%. Ponad to białka nie są produktami energetycznymi, sa one źródłem energii tylko w sytuacjach ekstremalnego wygłodzenia i świadczą o wyniszczeniu organizmu, głównie są one elementami budulcowymi. Zatem dostarczają je zmuszamy organizm do zużycia zmagazynowanych ilości cukrów czy tłuszczy

26.11.2012 przez Justyna Nowakowska - Student: Pomorski Uniwersytet Medyczny - Dietetyka
obalam

Nabiał i dieta białkowa (dieta Dukana), teoretycznie pozwalają schudnąć, ALE nie tracimy tkanki tłuszczowej, lecz odwadniamy organizm. To co tracimy na wadze, to woda, nie tłuszcz. Dieta wysokobiałkowa prowadzi również do zaburzeń pracy nerek (kamica nerkowa).

29.11.2012 przez Piotr Tomaszewski - Inny: racjonalista
potwierdzam

Tak, bo białko jes bardziej sycące i ma wyższy wskaźnik termiczny niż inne składniki spożywcze (ok 30%)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23107521

4.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
obalam

Natura każe jeść wszystkiego po trosze. Białko w nadmiarze może prowadzić do kamicy nerkowej, niewydolności nerek, nadciśnienia, a w skrajnych przypadkach może skończyć się na dializach. Brakuje w tej diecie witamin rozpuszczalnych w wodzie, znajdujących się w warzywach i owocach. Dlatego brakuje nam antyoksydantów wzmacniających odporność, walczących z wolnymi rodnikami, zapobiegających chorobom cywilizacyjnym. Brakuje organizmowi błonnika, co sprzyja zaparciom, zaleganiu w jelitach niestarwionych resztek pokarmowych i metali ciężkich, co może prowadzić w skrajnych sytuacjach do nowotworu.

Niedobór węglowodanów nie sprzyja organizmowi, ponieważ glukozy z nich pochodzącej potrzebuje mózg. Spada wydolność pracy mięśni, bo brak nam glikogenu pobieranego z węglowodanów. Przy jedzeniu wyłącznie protein w nieograniczonych ilościach może dojść do hiperwitaminozy (nadmiaru witamin rozpuszczalnych w tłuszczach), a z czasem do uszkodzenia wątroby, która je magazynuje. Nadmierne zakwaszanie organizmu może skutkować pojawieniem się dny moczanowej, a także osteoporozy.

21.12.2012 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
potwierdzam

Nabiał jest wskazany w diecie

24.12.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Kluczem do sukcesu jest sięgnięcie po odpowiednie produkty spożywcze i spożywanie ich zgodnie z dietetycznymi zaleceniami tj. w takich ilościach, by nie przesadzić z kaloriami, a jednocześnie dostarczyć organizmowi tyle składników odżywczych, by procesy biochemiczne stale zachodzące w naszych komórkach odbywały się w pełni sprawnie, a nawet przyspieszyły. naukowcy dowiedli, że jego spożycie (trzy szklanki mleka czyli nabiał o zawartości wapnia min. 1300 mg) dwukrotnie przyspiesza odchudzanie. Osoby, które wzbogacą dietę o produkty nabiałowe tracą na wadze dwa razy więcej w tym samym czasie, co osoby rezygnujące ze spożycia nabiału.

24.12.2012 przez Piotr Sendecki - Inny: ratownik medyczny / fizjoterapeuta
potwierdzam

białko w nabiale daje długotrwałe poczucie sytości, jemy mniej i chudniemy

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

Chudy nabiał (jogurt, twaróg, mleko świeże naturalne lub aromatyzowane wanilią serki homogenizowane) jest jednym z zalecanych produktów w diecie Dukana.

4.01.2013 przez Nadii - Student: Dietetyka
riposta

Jedzenie nabiału sprawia, że nasz organizm musi wykorzystać więcej energii do spalenia białek a co za tym idzie spala wiecej kcal. Dlatego moze przyczyniać sie do utarty wagi.

25.03.2013 przez Jacek Kowalski - Inny: Żywienie, fizjologia, neurobiologia, rekreacja ruchowa, wpływ środkowiska na człowieka
riposta

@Marcin Musiał

Masz na to dowody? Dotyczące nerek, kamicy i ciśnienia przedstawione za pomocą badań?

Można znaleźć hipotezy informacje iż węglowodany mogą obciążać nerki

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21228263

26.03.2013 przez Jagna Skóra - Student: Dietetyka, absolwentka Biologii
potwierdzam

Jedzenie samego nabiału lub nabiału z warzywami pomaga szybko schudnąć, ale z pewnością negatywnie odbija się to na zdrowiu odchudzającego się (przedmówcy już o nich pisali, nie będę powtarzać).

Niemniej warto, aby nabiał codziennie pojawiał się w jadłospisie, w ramach zbilansowanej diety. Zwiększa on wydalanie tłuszczu z kałem w porównaniu z tak samo zbilansowaną pod względem wartości odżywczych dietą, ale pozbawioną produktów nabiałowych.Tłuszcz ten się nie wchłania, dzięki czemu łatwiej jest schudnąć.

27.03.2013 przez Barbara Nowara - Inny: ...
potwierdzam

dieta białkowa pomaga w odchudzaniu

27.03.2013 przez Maria Sowa - Student: fizjoterapia
obalam

Pomimo, że spożycie nabiału wraz z węglowodanami obniża ich indeks glikemiczny to nadmiar białka zostanie (podobnie jak nadmiar cukrów) zamieniony w organizmie na tkankę tłuszczową. Warto jednak pamiętać, ze odchudzając się i podejmując regularny wysiłek fizyczna ilość białka, którą możemy zjeść, a która nie zostanie "zmarnowana" na tkankę tłuszczową się zwiększa.

27.03.2013 przez Weronika Zapart - Student medycyny: Farmacja
potwierdzam

Białka nie są głównym źródłem energetycznym organizmu - są nimi tłuszcze i węglowodany, zatem przy ograniczeniu diety organizm zmienia swoje źródło energetyczne na białka, co związane jest paradoksalnie z nakładem energetycznym na ich spalenie, dieta taka jest jednak bardzo obciążająca na nerki i należy ją prowadzić w miarę krótko.

1.04.2013 przez hamtaro - Inny: uczeń
potwierdzam

Nabiał jest nieoceniony przy budowie kości, pomaga też w odchudzaniu. Udowodniono, że ludzie, którzy się odchudzają i codziennie spożywają około 1300 mg wapnia (trzy kubki odtłuszczonego mleka), stracą na wadze prawie dwukrotnie więcej, niż osoby, których dieta jest uboga w ten pierwiastek

1.04.2013 przez Ania Michalewicz - Student: Asystentka stomatologiczna
obalam

czytanie ze zrozumieniem jest problemem-potwierdzam, nawet u studentów medycyny.

Jedzenie nabiału samo w sobie nie pomaga szybko schudnąć. Sposobem na schudnięcie jest odpowiednia dieta. Dieta białkowa nie opiera się głównie na proteinach pochodzących z nabiału, gdyż produkty tego typu zawierają laktozę-cukier mleczny. Celem diety białkowej jest często doprowadzenie do stanu ketozy co przy dużej ilości cukrów jest niemożliwe. Polecam poczytać-dieta ketogeniczna.

2.04.2013 przez Katarzyna - Student: inżynier biomedyk
potwierdzam

Fakt. nabiał zawiera witaminę D, która jest niezbędna, a nawet pomaga w schudnięciu - "podczas zaczynania diety istotna jest ilość witaminy D, ponieważ przechodząc na niskokaloryczną dietę z niskim poziomem tej witaminy w organizmie mamy duże szanse na to, że nasza efektywność w gubieniu kilogramów będzie znacznie obniżona, a nawet – blokowana."

23.08.2015 przez Patryk Kłopocki - Inny: dyplomowany kucharz małej gastr./specjalizacja zawodowa: żywienie zbiorowe konsumentów
potwierdzam

Nabiał pomaga schudnąć, jeżeli nasza dieta jest odpowiednio zbilansowana wg zasad racjonalnego żywienia. Dieta ta powinna być zgodnie z piramidą zdrowego żywienia, czy też popularnych 10 zasad zdrowego żywienia. Również mowa o aktywności fizycznej.

Należy pamiętać, że udział proc. białka w dziennej racji pokarmowej człowieka nie może przekroczyć 12-14 % energii, która właśnie pochodzi z białka.

Należy jednak pamiętać, iż zbyt duża ilość białka w diecie jest niebezpieczna dla zdrowia, więc nie należy spożywać dużej ilości produktów nabiałowych, ograniczając pozostałe produkty spożywcze.

Dieta nasza powinna składać się z różnych produktów spożywczych z każdej z 12 grup produktów spożywczych, zgodnie z klasyfikacją towaroznawczą produktów spożywczych.

Wspomnę, że normy zalecanego spożycia nabiału i produktów mlecznych w dziennej racji pokarmowej człowieka, które są opracowane przez IŻŻ, zaleca się spożywać dziennie:

- ok. 500 g napojów mlecznych i napojów mlecznych fermentowanych (kefir, maślanka, jogurt naturalny, mleko kwaśne)

- ok. 80 g sera twarogowego

- ok. 20 g sera podpuszczkowego

(ogólne zestawienie zgodnie z zaleceniami IŻŻ)

Sery twarogowe i inne produkty nabiałowe zawierają białko pełnowartościowe, które syci nas, co również powoduje, że szybko się najemy.

Zwracam uwagę na to, że nie należy się ograniczać do samego nabiału, bo dieta musi być odpowiednio skomponowana z różnych produktów spożywczych, a nie z samego nabiału.

10.11.2015 przez Karol Zarski - Student medycyny: student AM
potwierdzam

W celu metabolizowania białka organizm potrzebuje znacznie więcej energii niż moze z niego uzyskać, co za tym idzie spalane są zmagazynowane tłuszcze.