ćwiczenia siłowe w młodym wieku mogą hamować wzrost

Czy ćwiczenia z własnym obciążeniem tj. pompki i podciągnięcia w wieku 14 lat mogą zahamować wzrost?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (11)

29.10.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
obalam

Jeśli ćwiczenia wykonywane są odpowiednio i z niezbyt dużymi obciążeniami nie ma takiej obawy. Jak we wszystkim kluczową rolę odgrywa zdrowy rozsądek.

29.10.2012 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
obalam

Nie ma to żadnego wpływu na wzrost. A każde ćwiczenia na własnym ciężarze są wskazane w każdym wieku

30.10.2012 przez Adam Kuś - Inny: ciekawski, chory na zzsk
obalam

Oczywiście że nie mogą hamować wzrostu chyba że trening jest źle prowadzony i ze sztangami które osłabiają kręgosłup

30.10.2012 przez Paweł Kwiatkowski - Inny: pracownik administracyjny
obalam

Prawidłowo prowadzony trening nie ma żadnego wpływu na wzrost młodego człowieka. Należy tylko szczególnie uważać na kręgosłup żeby zbytnio go nie obciążać - preferowane ćwiczenia na leżąco lub przy użyciu atlasów.

21.11.2012 przez Bernarda Płusa - Student medycyny: UMED Łódź
obalam

Styl życia , w tym unikanie stresu, sen, odpoczynek oraz uprawianie sportu wpływają na wzrost stężenia somatotropiny, która jest odpowiedzialna za wzrost kości i procesy anaboliczne w organizmie

1.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
obalam

Właściwe prowadzony trening kulturystyczny może w znaczący sposób poprawić u dzieci i młodzieży zarówno wzrost kości jak i suchej masy mięśniowej. Należy pamiętać, że na siłowni ćwiczymy mięśnie, a NIE kości

W książce L.S. Dworkina „Młody ciężarowiec” można przeczytać, że radzieccy zawodnicy w podnoszeniu ciężarów zaczynają trening w wieku 11-13 lat. Dokumentując wiele anatomicznych i fizjologicznych skutków towarzyszących rozwojowi młodych sportowców, książka drobiazgowo relacjonuje postępy treningu na przestrzeni 15 lat.

Jeśli chodzi o wpływ ćwiczeń z obciążeniami na wzrost, Dworkin podaje, iż nie zanotowano różnic wzrostu ciężarowców i osób nieuprawiających tego typu ćwiczeń.

6.12.2012 przez Bartłomiej Rawski - epidemiolog, specjalista zdrowia publicznego
obalam

Ćwiczenia wykonywane w odpowiedni i prawidłowy sposób z zachowanie zdrowego rozsądku wpływa na zahamowanie wzrostu młodego człowieka.

Ćwiczyć siłowo można tylko trzeba to robić z "głową" :-)

26.12.2012 przez kontousuniete - Student
obalam

Należy pamiętać, że młodzi ludzie w wieku 13-16 lat, rozwijają się i rosną. Ich trening nie może więc być zbyt intensywny. Muszą zadbać o prawidłową technikę i ćwiczyć tylko pod okiem wykwalifikowanego instruktora. Ćwiczenia zbyt obciążające mogą być szkodliwe dla młodego organizmu. Odsyłam do artykułu w linku.

27.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
obalam

Jeżeli ćwiczenia wykonywane są prawidłowo, nie przeciążają nadmiernie np. kręgosłupa a dieta jest dostosowana do treningów, to nie ma niebezpieczeństwa, że zahamują wzrost.

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
obalam

Kości dzieci i dojrzewającej młodzieży są giętkie, to nadmierne i ciągłe ich obciążanie może rzeczywiście spowodować martwicę naczyniową, która uniemożliwia dopływ krwi do płytki nasadowej.

Nadmierny nacisk wywierany na płytkę nasadową może doprowadzić do innych zniekształceń, takich jak dysplazja nasad kości udowej. W takich sytuacjach dochodzi oczywiście do nieprawidłowości układu kostnego i zaburzeń wzrostu.

Należy jednak pamiętać, że nie ma dowodu na to, iż trening siłowy ma tak ogromnie obciążenia organizm ćwiczącego, by powodował opisywane tu szkodliwe efekty.

27.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
obalam

Zanalizowano 22 badania obejmujące trening oporowy (siłowy), obejmujący osoby przed i we wczesnym etapie dojrzewania płciowego. Rezultaty: stwierdzono wyraźny przyrost siły mięśniowej w czasie dzieciństwa i wczesnego dojrzewania. Trening siłowy nie miał żadnego wpływu na hamowanie wzrostu dziecka (termin preadolescent odnosi się często do grupy wiekowej 9-14 lat, przyp. autora) ani nastolatka. W 10 badaniach prowadzono monitoring odniesionych urazów, zanotowano jedynie trzy przypadki kontuzji w trakcie prowadzenia obserwacji. Wskaźnik urazowości treningu siłowego był minimalny.