Przez jedzenie gruszek się tyje

prawda czy mit?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (10)

26.10.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
obalam

Myślę, że nie mniej jak od innych owoców.

26.10.2012 przez Agnieszka Matula - Student medycyny: studentka UM we Wrocławiu
obalam

Gruszki są podobnej wartości energetycznej co inne owoce np. jabłka. Ponadto regulują metabolizm i zawierają dużo pektyn odpowiedzialnych za obnieżenie cholesterolu. Wartości zdrowotne znacznie przewyższają ewentualny nadmiar kalorii.

26.10.2012 przez Paweł Kwiatkowski - Inny: pracownik administracyjny
potwierdzam

Gruszki posiadają podobnie wysokie wartości odżywcze jak jabłka. Mają nieco wyższą zawartość węglowodanów, białka i błonnika. Zawierają dużo potasu, witaminy B2 i kwasu foliowego. Woda, tłuszcze, węglowodany, białka (g/100 gram gruszki): Woda: 84,0 g. Tłuszcze: 0,3 g. Białka: 0,5 g. Węglowodany: 13,0 g. KJ = 230. Witaminy (mg/100 gram gruszki): B1: 0,03 mg. B2: 0,03 mg. B6: 0,015. C: 7 mg. E: -. Karoten: 0,0053 mg. Minerały (mg/100 gram gruszki): Sód: 2,1. Potas: 130,0. Magnez: 7,8. Wapń 10,0. Fosfor: 15,0. Żelazo: 0,26

Napewno gruszka posiada w 100 gramach okolo 55 kalorii więc jakiś wynik to jest. Można powiedzieć tak tyje się po wszystkim jeśli się je za dużo.

17.11.2012 przez kontousuniete - Student
obalam

Owszem, gruszki są dość kaloryczne, ale zjedzenie ich raz na jakiś cza nie spowoduje u nas zauważalnej nadwagi. Dodam tylko, że wszystko jedzone bez umiaru spowoduje wzrost masy ciała :)

18.11.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
obalam

Gruszka ma tylko 40-50 kcal na 100g. więc jest to mało. Indeks glikemiczny ma też niewysoki, bo 30, więc nie ma powodu by się po nich jakoś szczególnie tyło.

22.11.2012 przez agatamaszczyk - Student medycyny: student
obalam

Obalam. Teoretycznie od wszystkiego co zawera cukier, tluszcz lub bialko mozna otyc, jesli sie to oczywisci ebedzie jadlo w niesamowicie duzych ilosciach.

28.11.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
obalam

Za 40 - 70 % otyłości odpowiada genetyka - polimorfizm genów MC4R, receptora beta-3 adrenergicznego, PPAR gamma-2. Innymi czynnikami wpływajacymi na rozwój otyłości są: metabolizm, aktywność fizyczna, wiek, rasa, płeć, czynniki etniczne, żywienie, palenie itd

Przez złe nawyki żywieniowe należy uważać tłuste, smażone pokarmy, zawierające znaczna ilość cholesterolu.

Gruszka nie jest jakoś wybitnie kaloryczna a zawiera wiele przydatnych dla organizmu związków.

Wątpię by zdrowy człowiek potrafił zjeść tyle kg gruszek by znacząco przytyć.

20.12.2012 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
obalam

wartość energetyczna w 100 g: 58,00 kcal

Białko w 100 g: 0,38 g

Węglowodany w 100 g: 12,36 g

Tłuszcz w 100 g: 0,12 g

26.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
obalam

Owoce generalnie są źródłem głównie cukrów prostych, które w nadmiarze mogą sprzyjać przybieraniu na wadze. Jednak nie dajmy się zwariować. Gruszki czy inne owoce nie będą tuczyć, jeśli potrafimy jeść je w rozsądnych ilościach.

12.08.2015 przez Patryk Kłopocki - Inny: dyplomowany kucharz małej gastr./specjalizacja zawodowa: żywienie zbiorowe konsumentów
obalam

Głównym czynnikiem powodującym otyłość jest dodatni bilanse energetyczny, żyli dostarczamy zbyt dużą ilość kalorii, a mało wydatkujemy poprzez aktywność fizyczną. Owoce należy jeść min. 2-3 x dz. W dziennej racji pokarmowej, owoce powinny znaleźć się w naszym jadłospisie ok. 200 g owoców.