Pospolite "brzuszki" niszczą i uszkadzają nasz kręgosłup

Czy pospolite brzuszki niszczą i uszkadzają nasz kregosłup?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (10)

25.10.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
potwierdzam

Pełne brzuszki mogą powodować przykre doznania w odcinku lędźwiowym kręgosłupa. Związane to jest z dużymi obciążeniami tej okolicy. Na szczęście są inne ćwiczenia na brzuch nie obciążające aż tak kręgosłupa

25.10.2012 przez Sebastian - Student medycyny: UM Lublin
potwierdzam

Jesli ktoś je wykonuje nieprawidłowo i zbyt intesnywnie moga pojawic sie bóle w okolicy kregosłupa

26.10.2012 przez Paweł Kwiatkowski - Inny: pracownik administracyjny
obalam

Wykonywanie brzuszków może być szkodliwe dla kręgosłupa tylko jeśli robimy to niewłaściwie. Przy prawidłowo wykonywanych "brzuszkach" pracują tylko mięśnie.

27.11.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

Ćwiczenia muszą być wykonywane prawidłowo, czyli poprzez odpowiednie napinanie mięśni brzucha. Wykonywane niepoprawnie są groźne dla kręgosłupa, gdyż mogą spowodować spore przeciążenia, a nawet dyskopatię. Tzw. pełne brzuszki z unoszeniem pleców w odcinku lędźwiowym aż do pozycji siedzącej, znacząco obciążają kręgosłup, dlatego zwłaszcza osoby, które mają z nim problemy, nie powinny ich wykonywać w tym kształcie. Zresztą także osobom ze zdrowym kręgosłupem nie zaleca się wykonywania takich brzuszków, bo mogą wystąpić po nich bóle kręgosłupa w odcinku lędźwiowym. Znacznie lepsze jest delikatne unoszenie ramion i barków bez odrywania części lędźwiowej (dołu) pleców – wystarczy unieść łopatki i przy uniesieniu spiąć mięśnie brzucha. Nogi muszą być ugięte, co też odciąża kręgosłup. Spięcia takie są także dużo bardziej efektywne.

26.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Brzuszki wykonywane z pełnym uniesieniem tułowia do kolan są znacznym obciążeniem dla kręgosłupa. Obecnie zaleca się unoszenie jedynie górnej części tułowia, tak aby lędźwia pozostawały na podłożu.

26.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
obalam

Tzw. pełne brzuszki (wojskowe) z unoszeniem pleców w odcinku lędźwiowym aż do pozycji siedzącej bardzo obciążają kręgosłup, dlatego zwłaszcza osoby, które mają z nim problemy, nie powinny ich wykonywać w tym kształcie. Zresztą także osobom ze zdrowym kręgosłupem nie zaleca się wykonywania wojskowych brzuszków, bo mogą wystąpić po nich bóle kręgosłupa z odcinku lędźwiowym.

27.12.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Robienie niezliczonej ilości brzuszków, żeby mieć wspaniałe mięśnie brzucha nie jest dobrym pomysłem. Ważne jest aby wyrównać siły działające na kręgosłup, wykonując ćwiczenia na mięśnie przeciwne.

27.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
obalam

Ćwiczenia muszą być wykonywane prawidłowo, czyli poprzez odpowiednie napinanie mięśni brzucha. Wykonywane niepoprawnie są groźne dla kręgosłupa, gdyż mogą spowodować spore przeciążenia, a nawet dyskopatię. Tzw. pełne brzuszki z unoszeniem pleców w odcinku lędźwiowym aż do pozycji siedzącej, znacząco obciążają kręgosłup, dlatego zwłaszcza osoby, które mają z nim problemy, nie powinny ich wykonywać w tym kształcie. Zresztą także osobom ze zdrowym kręgosłupem nie zaleca się wykonywania takich brzuszków, bo mogą wystąpić po nich bóle kręgosłupa w odcinku lędźwiowym. Znacznie lepsze jest delikatne unoszenie ramion i barków bez odrywania części lędźwiowej (dołu) pleców – wystarczy unieść łopatki i przy uniesieniu spiąć mięśnie brzucha. Nogi muszą być ugięte, co też odciąża kręgosłup. Spięcia takie są także dużo bardziej efektywne.

prawidłowo wykonywane, nie szkodzą na kręgosłup.

29.01.2013 przez Katarzyna - Student: inżynier biomedyk
potwierdzam

Prawda. Cwiczenia na brzuch powinnismy wykonywać tak, aby odcinek lędźwiowo - krzyżowy był cały czas "przyklejony" do podłoża. Najlepiej jeszcze napinać dodatkowo, świadomie brzuch przy każdym uniesieniu głowy z barkami. To jeśli chodzi o odc lędzwiowy. Narażony jest również nasz odcinek szyjny - sprawiamy mu dodatkowe obciążenie, zblizając łokcie do siebie podczas wyprostu i ciągnąc brode do klatki piersiowej.

2.08.2015 przez Sebastian J. Jakubowski - Inny: informatyk
potwierdzam

Pełne brzuszki, jak już wiele osób wspomniało, bardzo obciążają kręgosłup. Więc "mit" potwierdzam!

Moja córa przestała ćwiczyć pełne brzuszki, robi tylko "niepełne" i ból kręgosłupa zniknął od razu!