Biegając rano na czczo spalamy wiecej tkanki tłuszczowej

Czy to aby na pewno prawda? A może pierwsze co spalimy to będzie białko z mięśni?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (10)

24.10.2012 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
riposta

Moim zdaniem jest to bezsensowne, należy regularnie ćwiczyć regularnie, dobrze się odżywiać a nie będziemy musieli się odchudzać. Jeżeli chodzi już o to bieganie to spala się wtedy białko bo nie ma żadnych węglowodanów w krwi.

25.10.2012 przez Paweł Kwiatkowski - Inny: pracownik administracyjny
obalam

bieganie na czczo jest raczej niezdrowe niż zdrowe. Spalanie kalorii w czasie biegania rozpoczyna się po około 20 minutach biegania, jeśli biegając na czczo dotrwamy tyle czasu to na pewno nie będzie to korzystne dla organizmu. Wyczyn taki może skończyć się mdłościami czy zawrotami głowy. A jeszcze inną sprawą jest, że organizm bez śniadania otrzyma informację o braku "paliwa" a wiec będzie oszczędzał swoje zasoby a nie spalał.

25.10.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
potwierdzam

Po nocy spada ilość węglowodanów zmagazynowanych w naszym ciele więc jeśli zaczniemy ćwiczenia w postaci biegania na czczo nasz organizm zacznie zużywać tłuszcz z tkanki tłuszczowej jako źródło energii. Dopiero w wypadku gdy zabraknie w organizmie tłuszczów zaczniemy spalać białka mięśniowe. Z drugiej strony bieganie na pustym żołądku może powodować jakieś niechciane dolegliwości z jego strony jak choćby refluks czy zgaga, dlatego lepiej zjeść jakiś mały posiłek przed wysiłkiem

21.11.2012 przez Romuald Małczak - Inny: ..
potwierdzam

Po nocnym okresie poszczenia, w trakcie porannego biegu szybciej zaczniemy korzystać z energii jaką mamy zmagazynowaną w tkance tłuszczowej.

27.11.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

Biegając na czczo szybciej inicjujemy proces spalania tłuszczu! O ile w czasie treningu wieczornego zapasy spalane są po około 40 minutach wysiłku, tu proces ten zaczyna się to nawet o 20 minut szybciej!

26.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Rano w krwioobiegu znajduje się dużo wolnych kwasów tłuszczowych które w wyniku treningu aerobowego o niskiej intensywności łatwiej ulegają metabolizmowi. Należy jednak się liczyć z tym że trening na czczo wiąże się z utratą masy mięśniowej, oraz szybszym zmęczeniem ze względu na brak paliwa w postaci węglowodanów. Osobiści nie polecam tego typu treningu

26.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

Biegając na czczo szybciej inicjujemy proces spalania tłuszczu! O ile w czasie treningu wieczornego zapasy spalane są po około 40 minutach wysiłku, tu proces ten zaczyna się to nawet o 20 minut szybciej!

27.12.2012 przez kontousuniete - Student
obalam

Zbadano dwie grupy osób, które ćwiczyły na bieżni podczas porannego treningu spalając ok. 400 kcal. Biegający bez śniadania spalili średnio 58 % tłuszczu więcej niż ci po śniadaniu. Jednak stwierdzono również, że taki trening obciąża w znacznym stopniu organizm. Do spalania tłuszczu potrzebne są wtedy nakłady energii, które są w dodatku większe niż przy spalaniu np. białka.

27.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
obalam

Po całonocnym śnie, poziom glikogenu i glukozy we krwi jest niski, z tego powodu nasze mięśnie spalą więcej białka jako paliwa - czyli trenując na czczo, moglibyśmy uzyskać efekt odmienny od zakładanego - spalić ciężko wypracowane mięśnie, co łączyć się będzie ze spadkiem wydolności. Nie można nie wspomnieć o kortyzolu - hormonie, który rano w znacznym ilościach występuje w naszym krwiobiegu. Pan Kortyzol, sprawia, że dochodzi do zwiększonego rozpadu białka mięśniowego, rozkładania go na aminokwasy i wykorzystywania go jako źródła energii.

Kiedy wstajemy rano, ilość wolnych kwasów tłuszczowych w naszym krwiobiegu jest dość wysoka, tak więc bardzo łatwo podlegają one utlenieniu w trakcie porannego treningu o charakterze aerobowym (tlenowym), w naszym biegowym przypadku będzie to potocznie zwane wybieganie, albo inaczej bieg z niską intensywnością.

Ogromnym minusem biegania na czczo jest szybkie zmęczenie, tak więc jeśli już, to w rachubę wchodzi tylko trening o niskiej intensywności. Niższa intensywność = mniej spalonych kalorii = mniej spalonej tkanki tłuszczowej

17.01.2013 przez Katarzyna - Student: inżynier biomedyk
potwierdzam

Oczywiscie to prawda, rano budząc się mamy wykorzystane zapasy glikogenu, dlatego zaczynając biegac od razu zaczynamy spalać tkankę tłuszczową.