Popijanie wódki napojami energetycznymi może skończyc się nagłym zatrzymaniem krążenia

Może czy nie ?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (11)

24.10.2012 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
potwierdzam

Potwierdzam. Może to spowodować NZK z przyczyn sercowych.

24.10.2012 przez Sebastian - Student medycyny: UM Lublin
potwierdzam

Tak, zwłaszcza jeśli wypije sie znnaczna ilosc napoju energetycznego, może nastapić przyspieszenie akcji serca, arytmia a nawet zatrzymanie akcji serca, najlepiej nie mieszac tych dwoch substancji

27.10.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

Lekarze twierdzą, że efekt wypicia takiego drinku może być taki sam, jak w przypadku przedawkowania amfetaminy. Obok zawrotów głowy i drgawek pojawiają się arytmia serca oraz napady psychozy. Medycyna zna również wiele przypadków śmiertelnych spowodowanych wypiciem zbyt dużej ilości tego trunku.

15.11.2012 przez Bartłomiej Rawski - epidemiolog, specjalista zdrowia publicznego
potwierdzam

Naukowcy porównują to do przedawkowania amfetaminy. Przedawkowanie amfetaminy a zarazem popijając napojami energetycznymi wódki prowadzi do arytmii serca, co może powodować powodować zawał.

15.11.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Nadmiar kofeiny zawartej w energetykach, zwłaszcza w połączeniu z jeszcze innymi substancjami pobudzającymi może wywoływać niepokój, nadpobudliwość, bóle głowy, arytmię serca. Nie wolno ich łączyć a alkoholem, gdyż wzmacniają jego działanie.

17.11.2012 przez Michalina Małczak - Student: ..
potwierdzam

Tak moze do tego dojść. Spowodowane jest to kumulacją działania alkoholu i środków energetycznych, które powoduja miedzy innymi wzrost akcji serca i na tej drodze dochodzi do spadku efektywności skurczów serca i zmniejszenia przepływu krwi w naczyniach wieńcowych, w to w efekcie do zatrzymania akcji,

18.11.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Napoje energetyczne powodują, że nasz organizm szybciej przyswaja alkohol. Po zmieszaniu z mocniejszymi trunkami, takimi jak wódka, powodują one poważne obciążenie naszego serca, czego konsekwencją może być zawał lub wylew. Dodatkowo połączenie procentów z kofeiną prowadzi do odwodnienia organizmu.

28.11.2012 przez Milena Krysiak - Inny: Ratownik Medyczny
potwierdzam

Oczywiście, że tak! Alkohol podnosi ciśnienie tzw. "energetyki" również. Mieszanka wybuchowa i przypadków NZK z powodu łączenia tych specyfików jest całe mnóstwo.

22.12.2012 przez agatamaszczyk - Student medycyny: student
potwierdzam

Potwierdzam mit. Szegolnie szkodliwym skladnikiem dzialajacym wraz z alkoholem 'wybuchowo' jest kofeina. Kofeina powoduje, ze osoba czuje sie bardziej trzezwa niz jest w rzeczywistosci, i w rezultacie pije jeszcze wiecej alkoholu.

U osob z zaburzeniami rytmu serca wypicie drinka z energetykiem i wodka moze skonczyc sie NZK.

24.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

Może, ale jeszcze nie zostało to jasno potwierdzone badaniami. Wiele lekarzy i farmaceutów jest jednak zdania że taka kombinacja jest bardziej szkodliwa niż każdy z komponentów osobno.

Same napoje energetyczne o wysokiej zawartości kofeiny mogą powodować zaburzenia rytmu serca, w połączeniu z alkoholem ich wpływ na ustrój człowieka staje sie trudny do przewidzenia.

26.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

Efekt wypicia takiego drinku może być taki sam, jak w przypadku przedawkowania amfetaminy. Obok zawrotów głowy i drgawek pojawiają się arytmia serca oraz napady psychozy. Medycyna zna również wiele przypadków śmiertelnych spowodowanych wypiciem zbyt dużej ilości tego trunku.