Po długotrwałym biegu nie jest wskazana pozycja leżąca.

Jeśli tak, to jak najlepiej odpoczywać po takim wysiłku?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (11)

23.10.2012 przez Natalia Kalamon - Inny: Uczeń liceum (biol-chem) , interesuję się medycyną.
potwierdzam

Chodzi w tym micie o to ,aby zaraz po biegu przejść się i stopniowo zwalniać tempo biegu - tak mówiła mi nauczycielka wf , gdyż nagłe zatrzymanie się i klapnięcie na ławkę może skutkować nawet NZK . A lepiej codziennie biegac po trochę niz przebiec dlugi dystans i potem leżeć ;)

23.10.2012 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
obalam

Najlepiej po długim biegu iść spokojnie swoim tempem. Przy wdechu podnosić ręce do góry przy wydechu na dół. Skutkuje to większą wydolność w płucach.

24.10.2012 przez Iza - Student: student
potwierdzam

powinno się powoli zwalniać tempo biegu, następnie trochę maszerować by rozluźnić mięśnie, na koniec jeśli chcesz się położyć to zrób to z uniesionymi nogami do góry, wtedy spłynie krew z nóg i tak możesz uniknąć późniejszych zakwasów

24.10.2012 przez Sylwia Mąkosa - pasjonat medycyny
potwierdzam

Po biegu nie powinno się kłaść czy siadać na ławce. Najlepiej jest zrobić spacer. Kiedy usiądziemy nasze serce będzie miało dużo więcej roboty zanim wypompuje nadmiar krwi, a zatem będziemy potrzebować dużo więcej czasu do bycia gotowym na następną serii. Natomiast kiedy będziemy iść dużo szybciej ustabilizuje nam się np. oddech.

25.10.2012 przez Irena - Inny: pasjonat
potwierdzam

najlepiej po dużym wysiłku powoli zwalniać, wybrać się na spacer, by serce spokojnie mogło wrócić do normalnej pracy,

31.10.2012 przez Adam Kuś - Inny: ciekawski, chory na zzsk
potwierdzam

Po długotrwałym biegu nie jest wskazane leżenie gdyż organizm potrzebuje stopniowego tzw wyłączania się. Mamy zakwaszone mięśnie a one potrzebują tlenu i naszego ruchu aby pozostałości po metabolizmie podczas biegu usunąć

11.11.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

Po wysiłku fizycznym organizm stopniowo się ochładza. Tętno i ciśnienie krwi powraca do wartości spoczynkowych. Nie powinno się siedzieć lub kłaść się tuż po treningu. Może to spowodować zawroty głowy, kołatanie serca (trzepotanie w klatce piersiowej). Najlepiej stopniowo zmniejszać intensywność ćwiczeń.

20.11.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

Przy gwałtownej zmianie z intensywnego wysiłku na brak ruchu i pozycję leżącą następuje gwałtowny spadek ciśnienia krwi w mięśniach. Nagłe zmiany ciśnienia krwi zwiększają ryzyko wystąpienia chorób kardiogennych.

22.11.2012 przez Bernarda Płusa - Student medycyny: UMED Łódź
potwierdzam

po wysiłku powinno się stopniowo zwalniać, żeby nie doszło do zbyt drastycznego obniżenia ciśnienia w mięśniach

25.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Po bieganiu najlepiej się porozciągać. Przywraca to do normalnego stanu poprzykurczane mięśnie i zapobiega kontuzjom. W tym czasie czynność serca i oddechy normalizują się.

28.12.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Organizm musi się "wyciszyć" i uspokoić po dużym wysiłku dlatego najlepsze jest stopniowe zmniejszanie intensywności ćwiczeń