Nordic walking uaktywnia ponad 90% mięśni naszego ciała

Czy rzeczywiście nordic walking, czyli popularny spacer z kijkami działa aż tak dobrze na nasze ciało?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (12)

23.10.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
potwierdzam

Nordic walking to bardzo dobry sposób na aktywne spędzanie wolnego czasu. Podczas takiego spaceru pracuje wiele mięśni całego organizmu, niektóre źródła podają że faktycznie pracuje aż 90% mięśni organizmu.

23.10.2012 przez Adam Kuś - Inny: ciekawski, chory na zzsk
potwierdzam

Potwierdzam mit nordic walking uaktywnia ponad 90% mięśni i praktycznie wszystkie stawy do tego odciąża stawy kolanowe podczas spaceru. Jedyną wadą tego sportu jest duża ilość wiatrów po rozruszaniu jelit podczas takiego spaceru

25.10.2012 przez Irena - Inny: pasjonat
potwierdzam

zdecydowanie tak, nordic walking poprawia moją kondycję, czuję się dużo lepiej po krótkim spacerze, słyszałam że nawet 95% mięśni pracuje, tylko trzeba odpowiednio maszerować

25.10.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

Wzmacniane są zarówno górne, jak i dolne partie ciała, co przekłada się na wiele korzyści dla naszego organizmu. Nordic walking odciąża cały aparat ruchowy, redukuje też obciążenie kolan i pleców, uwalnia napięcia w obszarze ramion i karku, podnosi boczną ruchomość partii szyjnej i kręgosłupa, zapewnia również utrzymanie lepszej postawy marszu - staje się ona prosta i bardzo naturalna: opiera się na diagonalnym toku ruchów tułowia tzn. górna i dolna część korpusu poruszają się w przeciwnym kierunku.

2.11.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Efektywność Nordic Walking może być wytłumaczona przez fakt, że wszystkie wykonywane ruchy sa naturalne,

oraz e 90% z 650 mięśni naszego organizmu jest aktywnie angażowana.

21.11.2012 przez Bernarda Płusa - Student medycyny: UMED Łódź
potwierdzam

marsz z kijami angażuje aż 90% mięśni całego ciała, najbardziej mięśni górnych, klatki piersiowej, brzucha, pośladków i kończyn dolnych

8.12.2012 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
potwierdzam

tak dokładnie 90% mięśni przy tym nie obciąża stawów jak bieganie

20.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

Nordic Walking pochodzi z Finlandii. W latach siedemdziesiątych narciarze w ten sposób przygotowywali się do sezonu zimowego. Sposób chodzenia z kijkami został opracowany przez lekarzy jako uzupełnienie treningu dla biegaczy narciarskich. Właściwa technika chodzenia z kijkami umożliwia pracę 90% mięśni. W Skandynawii jest to najpopularniejsza forma aktywności fizycznej.

26.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

Podczas uprawiania Nordic Walking aktywnie pracują niemal wszystkie mięśnie – badania dowodzą zaangażowania około 90% mięśni ciała (pracują nawet te zaniedbywane na co dzień).

27.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Obecnie Nordic Walking wykorzystuje się nie tylko profilaktycznie, czy rekreacyjnie, ale także jako formę leczenia i rehabilitacji u różnych pacjentów. Prawidłowy marsz aktywizuje ok. 90% mięśni całego ciała, pomaga spalać kalorie, poprawia funkcjonowanie układu oddechowego oraz pracę serca.

11.02.2013 przez Karol Magdziarek - Inny: Fizjoterapeuta
potwierdzam

Jest tak ponieważ uaktywniamy ręce grzbiet i inne miesnie, których nie uaktywniamy podczas tradycyjnego spaceru. Dzięki nordic walking na pawde uzywamy prawie wszystkich miesni

12.02.2013 przez Ola Kosińska - Inny: studentka
potwierdzam

Jest to prawda , ponieważ Nordic walking uaktywnia nasze ciało do dużej aktywności fizycznej