Mleko jest najlepszym źródłem białka

Mleko jest świetnym źródłem łatwo przyswajalnego białka: zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (10)

30.10.2012 przez Konrad Babij - Student: Biotechnolog
obalam

W mleku pochodzącym od krów, w odróżnieniu od mleka ludzkiego przeważającą grupą białek są frakcje kazeinowe, a nie białka serwatkowe. Całkowita ilość białka w 100 ml to około 3,2 g, z czego na kazeinę przypada 80%. W mleku poddanym obróbce termicznej, zawartość białek serwatkowych jest dodatkowo obniżona, z powodu ich termowrażliwości, powodującej wytrącanie podczas procesu technologicznego. Kazeina jest fosfoproteiną o nienajwyższej wartości biologicznej. Zawiera dużą ilość proliny i kwasu glutaminowego, przy stosunkowo niskiej ilości aminokwasów siarkowych. Wskaźnik limitujący CS dla mleka to 52,1 dla metioniny i cystyny.Podczas trawienia, tworzy w jelitach żel, co może, przy niskiej podaży błonnika prowadzić po pewnym czasie do zaburzeń w postaci kolek i obniżonego wchłaniania.

Z drugiej strony białka serwatkowe, szczególnie alfa laktoalbumina są jakościowo bardzo dobrym źródłem białka. Są szybko przyswajalne, bogate w aminokwasy rozgałęzione i aminokwasy siarkowe. Współczynnik wydajności wzrostowej białka PER wynosi: 3,4- dla b.serwatkowych; 2,9-dla kazeiny;3,4-dla jaj; 2,1 do 2,5-dla mięsa; 1,3 do 2,3 dla soi; 1,2 do 1,6-dla fasoli

10.11.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

W przypadku osób o zwiększonej aktywności fizycznej (intensywnie ćwiczących) ważna jest zarówno ilość jak i rodzaj spożywanych białek. W diecie powinno się znaleźć 50% białka pochodzenia zwierzęcego i 50% białka roślinnego. Najlepszym źródłem białka są następujące produkty: mięso drobiowe (kurczak, indyk bez skóry), cielęcina, chuda wołowina, ryby, chude lub półtłuste sery twarogowe, jogurty, kefiry, chude mleko, białko jaja, pełnoziarniste pieczywo, kasze, makarony, ryż, warzywa strączkowe (groch, fasola), bób, soja. Warto zapamiętać, że odpowiednio zbilansowana dieta dostarcza potrzebnej przy wykonywaniu intensywnych ćwiczeń ilości białka. Suplementacja odżywkami białkowymi nie tylko jest zbędna, ale wręcz niewskazana i szkodliwa dla organizmu.

22.11.2012 przez agatamaszczyk - Student medycyny: student
obalam

Obalam. W najwiecej bialka jest w miesie, niemniej mleko tez jest bogatym jego zrodlem.

26.11.2012 przez Justyna Nowakowska - Student: Pomorski Uniwersytet Medyczny - Dietetyka
obalam

100ml mleka zawiera przeciętnie ok 3,3g białka. Więcej białka zawierają sery żółte i białe. Dużo białka zawiera również soja, żelatyna, mięso oraz ryby. Białko jaja kurzego jest wzorcowym białkiem i należy również do najbogatszych źródeł białka.

20.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

Mleko i produkty mleczne stanowią bardzo dobre źródło białka, aminokwasów, tłuszczu, witamin i składników mineralnych. Korzyści zdrowotne, jakie daje regularne picie mleka, są dobrze udokumentowane. Mleko posiada wiele cech, które sprawiają, że potencjalnie jest dobrym napojem regeneracyjnym dla sportowców:

23.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Mleko i jego przetwory to najbardziej wartościowe i najcenniejszym źródłem białka szczególnie u dzieci w pierwszym roku źycia.

26.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
obalam

Największą zawartość białka ma mięso.

28.12.2012 przez kontousuniete - Student
obalam

Więcej białka ma mięso np. pierś z kurczaka, poza tym uczulenie na białka mleka występują dość często

9.04.2013 przez Katarzyna - Student: inżynier biomedyk
obalam

Mleko jest źródłem białka, ale nie najlepszym. Najlepszym źródłem białka jest mięso bądź sery (twarożki, żółte).

12.08.2015 przez Patryk Kłopocki - Inny: dyplomowany kucharz małej gastr./specjalizacja zawodowa: żywienie zbiorowe konsumentów
potwierdzam

Wszelkie produkty mleczne są doskonałym źródłem białka pełnowartościowego, lecz mleko ma troszkę mniej niż inne produkty spożywcze.

Podam po 5 przykładów zawartości białka pełnowartościowego w 100 g produktu spożywczego:

ser - 24,0 g

ryby - 15,10 g

szynka wieprzowa - 15,0 g

mleko pełne - 3,0 g

jajka 0 11,5 g