Pływanie jest dyscyplina sportu, która najlepiej wpływa na układ ruchu.

Pomaga harmonijnie rozwijać sylwetkę, koryguje wady postawy... A może przez to, że ruch wykonywany jest w odciążeniu kości się "odwapniają" (podobnie jak w nieważkości)?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (13)

22.10.2012 przez Natalia Kalamon - Inny: Uczeń liceum (biol-chem) , interesuję się medycyną.
potwierdzam

Pływanie jest ogólnie bardzo polecanym sportem , szczególnie przez ortopedów. Jest to jeden z nielicznych sportów które mogę uprawiać z moimi kolanami ;) Trzeba pamiętać o płynnych ruchach i wystrzegać się żabki. A co do odwapnienia kości nie wydaje mi się to możliwe , i nie znalazłam ,żadnych badań na ten temat. Co do odciążenia kolana na czas powiedzmy ok. godziny ma to tylko pozytywne znaczenie , po wchodzeniu po schodach czy pod górkę kolano przejmuje 4 krotny ciężar naszego ciała !

22.10.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
potwierdzam

Pływanie jest świetnym sposobem aby wyrobić sobie kondycję, wyrzeźbić mięśnie czy usprawnić układ ruchu. Dzieje się tak ponieważ po pierwsze woda odciąża kręgosłup i stawy co umożliwia korzystanie z basenu ludziom z problemami z układem ruchu, przy okazji zwiększa wysiłek wykonywany przez mięśnie co pozwala na szybsze wyrobienie sylwetki i siły.

3.11.2012 przez Adam Kuś - Inny: ciekawski, chory na zzsk
potwierdzam

Potwierdzam pływanie to sport który jest polecany przez ortopedów na zachowanie ruchomości stawów a także na schorzenia typu skolioza, kyfoza. Najlepsza forma uprawiania sportu i to chyba lepsza aniżeli bieganie

8.11.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Pływanie to dyscyplina sportowa oraz forma aktywności fizycznej, która rozwija mięśnie całego ciała. Pływanie korzystnie wpływa na kręgosłup, kształtuje mięśnie klatki piersiowej oraz redukuje napięcie mięśniowe.

10.11.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

MOCNE PLECY

Dla osób mających problemy z kręgosłupem trening w wodzie to prawdziwe dobrodziejstwo. Każdy styl pływania, który aktywizuje i ćwiczy mięśnie grzbietu (a do takich należą zarówno popularna żabka, jak i nieco trudniejszy kraul czy delfin), sprawia, że stają się one silniejsze. To ważne, bo wytrzymałe mięśnie pleców wspomagają pracę kręgosłupa.

O wzmacnianiu pleców powinni pamiętać również wszyscy, którzy są zmuszeni ze względu na pracę do prowadzenia siedzącego trybu życia. Powoduje on osłabienie i wiotczenie mięśni pleców, a tego kręgosłup bardzo nie lubi.

Lekarze pediatrzy i ortopedzi często zalecają regularne pływanie i gimnastykę w wodzie także młodzieży. Szybko rosnące kości wyjątkowo potrzebują wsparcia ze strony mięśni. Bezpieczny wodny trening zapewnia ochronę delikatnemu jeszcze kośćcowi i potrzebny wysiłek rozwijającym się mięśniom.

Intensywny trening w wodzie poprawia też zdolności koordynacyjne – tak uważają amerykańscy terapeuci z IDEA Aquatic World Council. Ułatwia utrzymanie równowagi i zwiększa zdolność szybkiego adaptowania się do nowych warunków przestrzennych. Dodatkowo kształtuje również umiejętność rytmicznego poruszania się i płynnego łączenia ruchów. A wszystko to dzięki trenowaniu w wodzie.

Dotyk wody jest też bardzo przyjemny dla skóry. Hydrostatyczny nacisk i delikatny opór dają uczucie, jakby skóra była głaskana tysiącem czułych dłoni. To terapeutyczne przeżycie zwłaszcza dla osób samotnych, które nie mają nikogo, do kogo mogą się przytulić. Psychologie mówią w takim wypadku o „głodzie skóry”, czyli potrzebie dotyku. Można ją zaspokoić podczas ćwiczeń w wodzie, która otacza całe ciało.

15.11.2012 przez Rachela - Inny: przyszły ortopeda
potwierdzam

tak, bardzo często po zabiegach operacyjnych lekarze kierują pacjentów na basen, który ma być formą rehabilitacji, w wodzie jesteśmy lżejszy przez co lepiej ćwiczyć np. kolana

17.11.2012 przez Michalina Małczak - Student: ..
potwierdzam

Tak to prawda. Jedną z zalet tego sportu jest to, że jest w wodzie i dzięki sile wyporności, nasze stawy są narażone na przeciążenia takie jak podczas np. biegów zatem jest zalecane u osób otyłych, czy posiadających problemy ze stawami. Ponad to w wodzie szybciej spalamy kalorie bo wydatkujemy energie tez na ogrzanie ciała w zimnej - stosunkowo - wodzie.

22.11.2012 przez Bernarda Płusa - Student medycyny: UMED Łódź
potwierdzam

Regularne pływanie pozwala rozwinąć harmonijnie całe ciało, wzmocnić kondycję, a po urazach bądź operacjach, może pomóc powrócić do pełnej sprawności ruchowej.

11.12.2012 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
potwierdzam

Przepłynięcie 100m = przebiegnięcie 200m. Pływanie prostuje kręgosłup, nie obciąża stawów. Wiec idealny sport :)

26.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

Pływanie uznane jest za jeden z najzdrowszych dla naszego organizmu sport. Pływać może niemal każdy, bez względu na kondycję i wiek. Podczas tej czynności relaksujemy się zarówno fizycznie jak i psychicznie. Na naukę pływania nigdy więc nie jest za późno, a korzyści wynikające z tej aktywności fizycznej są ogromne.

27.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Pływanie niesie ze sobą wiele korzyści zdrowotnych. Pomaga utrzymywać wagę, a nawet tracić zbędne kilogramy nie wpływając przy tym negatywnie na stan naszych stawów. Wzmacnia mięśnie pleców i brzucha korygując w ten sposób wady postawy. W zależności od preferencji i schorzenia można wybierać spośród wielu sposobów pływania.

27.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

Nawet jeśli nie umiesz pływać, wybierz się na basen. Pływanie to najlepsza forma ruchu, ale oprócz niej na basenie można ćwiczyć aqua aerobik. Ruch w wodzie poprawia krążenie, zmniejsza obrzęki, wzmacnia mięśnie, modeluje sylwetkę. A przy tym nie męczy tak jak tradycyjna gimnastyka.

29.01.2013 przez Katarzyna - Student: inżynier biomedyk
potwierdzam

Jest to prawda, gdyż pływanie odciąża nasze stawy. Inne sporty typowo aerobowe są obciążeniem dla stawów (kolanowego, skokowego, biodrowego)