Dieta może wpływać na występowanie migren.

Mówią, że jest jedzenie, które może zapobiegać migrenom. Prawda czy nie?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (8)

25.12.2014 przez Mia Z - Medycyna
potwierdzam

Potwierdzam. Dieta ma znaczenie powinnismy przede wszystkim unikac glodu,dyz az 40% atakow migreny to głod!Jesli jestesmy migrenowcami powinnismy unikac serów, orzeszkow, czekolad, wędzonych wędlin i ryb, marynat, kawy i alkoholu. Wymienione produkty zawierają m.in. substancje powodujące gwałtowny skurcz, a następnie szybkie, a tym samym bolesne rozszerzenie naczyń krwionośnych w korze mózgowej.

14.01.2015 przez Bogdan Bieg - Inny: z mojego doświadczenia
potwierdzam

Nie tylko może ale wpływa, dieta może leczyć ale i zabić, może też sprawić że życie będzie koszmarem.

Chemia w żywności głównie tu ma czynnik negatywny, dla mnie glutaminian sodu w zupie to pewnik że będe mieć migrene przez reszte dnia i jeszcze troche dnia kolejnego. Przetestowane wielokrotnie, zawsze źródłem migreny była zupa z glutaminianem sodu i jego pokrewnymi substancjami zawartymi w gotowych przyprawach lub kostkach rosołowych.

Dołączone wideo:
19.01.2015 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
potwierdzam

Eksperci starają się powiązać grupy związków powstających ze środków spożywczych w biochemicznych procesach metabolizmu oraz dostarczanych bezpośrednio ze zwiększeniem wrażliwości osób chorych na migrenę na jej ataki. Jedną z tej grupy związków stanowią aminy – są to azotowe pochodne komponentów białkowych. Aminy są stale obecne w organizmie człowieka, bez względu na rodzaj diety. Niektóre z nich pełnią rolę przekaźników w układzie nerwowym, inne odpowiadają za odpowiedź immunologiczną w procesach zapalnyc

19.01.2015 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
potwierdzam

Eksperci starają się powiązać grupy związków powstających ze środków spożywczych w biochemicznych procesach metabolizmu oraz dostarczanych bezpośrednio ze zwiększeniem wrażliwości osób chorych na migrenę na jej ataki. Jedną z tej grupy związków stanowią aminy – są to azotowe pochodne komponentów białkowych. Aminy są stale obecne w organizmie człowieka, bez względu na rodzaj diety. Niektóre z nich pełnią rolę przekaźników w układzie nerwowym, inne odpowiadają za odpowiedź immunologiczną w procesach zapalnyc

9.02.2015 przez Karolina Lisowska - Student medycyny: weterynaria
potwierdzam

"może twój niehigieniczny tryb życia lub zła dieta? Przyczyn ataków może być wiele i to od ciebie zależy, czy zdołasz ustalić, co tak źle na ciebie wpływa.

Gdy już minie ci ból, przeanalizuj, co działo się w ciągu 24 godzin przed atakiem. Zanotuj wszystko - co jadłaś, piłaś (zwróć uwagę na czerwone wino - u wielu osób wywołuje migreny),"

http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/bol/migrena-jak-jej-zapobiegac-i-jak-z-nia-walczyc_35362.html

9.04.2015 przez Natalia Gramek - Inny: brak
potwierdzam

koleżanka, która stosowała przez 3 miesiące ścisłą dietę związaną z chorobą tkanki łącznej, po odstawieniu diety na kilka dni cierpiała na migreny i zawroty głowy

15.07.2015 przez greep - Inny: logiczny diagnosta
potwierdzam

Jak najbardziej dieta ma wplyw na wystepowanie czestotliwosci migren. Na poczatku tego roku zaobserwowalem u siebie calkowity brak wystepowania migren, po przejsciu na diete wysokotluszczowa (srednio proteinowa) i malo weglowodanowa. Niestety dlugo na tej diecie nie wytrzymalem, ale przez kilka miesiecy nie mialem zadnego ataku. Oprocz tego nie pilem tez piwa, nie wiem czy to moglo miec jakis wplyw.

Odnosnie jedzenia serow, czy picia wina, dla jak dla mnie to bez znaczenia, nigdy nie zauwazylem takiej zaleznosci u siebie.

18.07.2015 przez Patryk Kłopocki - Inny: dyplomowany kucharz małej gastr./specjalizacja zawodowa: żywienie zbiorowe konsumentów
potwierdzam

Jak najbardziej wpływ naszego odżywiania może wpłynąć na migrenę. Przykładem są używki, dodatki do żywności, a nawet niedobór magnezu.