Wegetarianie są słabsi fizycznie.

Coś o roślinożercach.

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (11)

20.10.2012 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
potwierdzam

Nie mają tak rozbudowanej tk. mięśniowej bo nie maja potrzebnych składników

20.10.2012 przez Kamil Mesjasz - Student: Biolog
obalam

Jesli dieta jest przeprowadzona prawidlowo, tj dostarczone sa wszystkie potrzebne skladniki odzywcze to nie ma roznicy. Zreszta wegetarianizm czy weganizm jest calkiem popularny u sportowcow, szczegolnie tych uprawiajacych atletyke. W bazach artykulow naukowych mozna znalezc wiele zalecen zywieniowych do tej diety w kontekscie sportow, wiec to juz dobrze przyjete zjawisko.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16573356

Ogolnie badania wskazuja ze wegetarianie maja mniej kreatyny w miesniach ale lepiej reaguja na jej suplementacje, przez co szybciej osiagaja jej efekty.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14600563

Na deicie wegetarianskiej/weganskiej mozna uprawiac kazde sporty zawodowo, nawet silowe, jednak wazne jest odpowiednie zaplanowanie diety i suplementacja(ktorej zreszta tez sie uzywa na diecie bez ograniczen).

20.10.2012 przez Kamil Mesjasz - Student: Biolog
riposta

Damian Ziobro, moze jakies wiarygodne zrodla na to? Bo powiedziec ze nie i juz to kazdy moze, a widze ze innych tematow ze ciazy na tobie chyba jakies wyobrazenie nie podparte zadnymi danymi. Chcialbym uzyskac te dane, bo stanowiska roznych organizacji medycznych czy dietetycznych, jak i badania mowia co innego niz piszesz. Tutaj chyba maja byc zrodla i konkretne informacje a nie domysly i rzucanie niczym nie podpartych zdan.

20.10.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Potwierdzam, ale nie jest to odpowiedź tak na 100%. To wszystko oczywiście ZALEŻY, zależy od tego kto jak tą dietę stosuje. Rezygnując z mięsa rezygnujemy również w niektórych substancji oraz minerałów niezbędnych do życia. Można je jednak z powodzeniem zastąpić, ale trzeba wiedzieć jak. Początkującym wegetarianom grożą niedobory wapnia, który jak wiemy niezbędny jest do prawidłowej pracy mięśni co może przekładać się na osłabioną sprawność fizyczną.

5.11.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
obalam

Dobrze zaplanowana, zbilansowana dieta jarska wcale nie różni się tak bardzo od „klasycznej” zdrowej diety niewykluczającej mięsa. Wielokrotnie dowiedziono i potwierdzono badaniami, iż produkty mięsne w diecie nie są niezbędne dla zapewnienia prawidłowego przebiegu procesów w organizmie człowieka.

Jednym z najważniejszych składników pokarmowych, potrzebnym osobom aktywnym fizycznie, jest białko. Niewątpliwie chude mięso, np. drobiowe, jest bardzo dobrym jego źródłem, jednak nie jedynym. Pełnowartościowe białko występuje także w jajach, produktach nabiałowych oraz nasionach roślin strączkowych i ich przetworach. Dieta wegetariańska jest w stanie w pełni zaspokoić zapotrzebowanie na ten składnik nawet osobom trenującym siłowe dyscypliny sportowe.

8.12.2012 przez Rachela - Inny: przyszły ortopeda
obalam

Według niektórych badań jest odwrotnie. Więcej w linku.

24.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
obalam

Jednym z najważniejszych składników pokarmowych, potrzebnym osobom aktywnym fizycznie, jest białko. Niewątpliwie chude mięso, np. drobiowe, jest bardzo dobrym jego źródłem, jednak nie jedynym. Pełnowartościowe białko występuje także w jajach, produktach nabiałowych oraz nasionach roślin strączkowych i ich przetworach. Dieta wegetariańska jest w stanie w pełni zaspokoić zapotrzebowanie na ten składnik nawet osobom trenującym siłowe dyscypliny sportowe.

25.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Ostatnie badania potwierdzają rzeczywiście że starsi mężczyźni niewegetarianie w czasie treningów wykazywali lepsze przyrosty masy mięśniowej od wegetariańskich kolegów.

27.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
obalam

Biegacze wegetarianie i niewegetarianie biorący udział w biegu na 1000 km trwającym ponad 20 dni spożywali określone pożywienie. Kaloryczność pożywienia wynosiła 18.8 MJ, a procentowy kaloryczny udział pomiędzy węglowodanami, tłuszczami i białkami wynosił odpowiednio 60:30:10 dla każdej z diet. Podczas okresu badawczego pobór energii, węglowodanów, tłuszczów oraz białek nie różnił się pomiędzy ww. grupami ale biegacze wegetariańscy mieli wyższe spożycie błonnika oraz tłuszczów nienasyconych i niższy udział cholesterolu w porównaniu do niewegetariańskich zawodników. Szacowana ilość witamin była również wyższa u wegetariańskich biegaczy za wyjątkiem soli (chlorku sodu) i witaminy B12. Połowa uczestników ukończyła ten bieg a rodzaj diety nie wpłynął na czasy ukończenia. Chociaż powyższe badania wskazują na szczególnie odżywczą jakość diety wegetariańskiej zawodników, zatem nie można twierdzić aby byli oni w pełni wyselekcjonowani, raczej wskazują na to że dobrze zaplanowana dieta wegetariańska niekoniecznie jest związana ze zmniejszoną wydolnością w porównaniu do diety niewegetariańskiej.

30.12.2012 przez Patronikus - antropolog fizyczny
obalam

Człowiek jest wszystko żerny, jednakże zdarzają się populacje, które ze względów głównie religijnych ograniczają się do spożywania wyłącznie roślin. Większość wegetarian jest skromnej postury, żeby nie powiedzieć leptosomicznej. Jednakże wielkość mięśni nie wiąże się z ich siłą. Jeśli mięśnie są często używane i trenowane, nawet przy diecie wegetariańskiej są w stanie pracować z dużą siłą. Dobrym przekładem są mnisi z Shaolin odnoszący sukcesy w sportach walki.

9.03.2013 przez Emir - Inny: czytam - rozmawiam - piszę
potwierdzam

Białka roślin nie mają pelnego garnituru aminokwasów, stąd potrzebna jest suplementacja i nadrabianie ilością i różnorodnością spożywanych roślin. Produkty mleczne i jaja poprawiają sytuację. Jedząc roślinki wciągamy przy okazji nadmiar węglowodanów. Znikoma ilość tłuszczu w produktach roślinnych (w dodatku z przewagą kwasów tł. nienasyconych) przestawia metabolizm na spalanie węgla, co jest energetycznie mniej wydajne niż spalanie wodoru.