Tłuszcz w diecie to nasz wróg

Czy to może być prawda?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (8)

12.10.2013 przez Jacek Kowalski - Inny: Żywienie, fizjologia, neurobiologia, rekreacja ruchowa, wpływ środkowiska na człowieka
obalam

Pytanie należałoby specyzować gdyż nadmiar określonych kwasów może być szkodliwy, jednak sam tłuszcz nie jest "wrogiem" człowieka. Zdrowotne własciwosci wykazują tak tłuszcze pochodzenia roślinnego jak i zwierzęcego, tak nasycone, jedno i wielonienasycone jak i nawet niektóre trans kwasy tłuszczowe np. CLA. Każde spełniają też określone role w organiźmie. Niektóre są niezbędne, niektóre niekoniecznie (co nie przekreśla korzystnych właściwości ich dostarczania).

14.10.2013 przez Babcia Grypoodporna - „Zawsze jestem gotowa do pomocy i działania.”
obalam

Każdy chyba słyszał o omega-3 i omega-6 – należą one do grupy wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Omega-3 mają wpływ na wiele ważnych funkcji organizmu: krzepnięcie krwi, zwiększenie napięcia ścian naczyń krwionośnych, dbanie o układ odpornościowy, obniżanie poziomu trójglicerydów we krwi. Zmniejszają ryzyko zawałów. Tłuszcze są potrzebne, ale tylko te zdrowe, można je znaleźć np w tranie w kapsułkach

14.10.2013 przez Paulina Kasińska - Inny: Lekarz weterynarii
obalam

Są tłuszcze "dobre" i tłuszcze "złe". Organizm do prawidłowego funkcjonowania jak najbardziej potrzebuje kwasów tłuszczowych nienasyconych

14.10.2013 przez Mama Grypoodporna - „Mam wiele ról i obowiązków, aby im sprostać potrzebuję skutecznych i prostych rozwiązań”
obalam

Babcia jak zwykle ma rację, cóż im człowiek starszy tym więcej wie :) Tłuszcze, byleby nie w dużych ilościach, są potrzebne do prawidłowego rozwoju, tak jak i inne składniki zresztą. Wszystko jest dla ludzi :)

14.10.2013 przez Córka Grypoodporna - „Nie mam czasu na grypę, tyle by mnie ominęło”
obalam

Istnieją diety oparte głównie o jedzenie tłuszczy w odpowiedni sposób, tak że w efekcie się chudnie. Przewrotne to takie :)

30.12.2013 przez Adram Adramelech
obalam

Tłuszcz w diecie to nasz przyjaciel. Naszym wrogiem są cukry. Przede wszystkim cukry proste, ale też i złożone. Organizm nie potrafi równocześnie czerpać energii z cukrów i tłuszczy. Obecność cukrów (węglowodanów) hamuje metabolizm tłuszczy. Insulina wymusza używanie cukru jako paliwa, blokuje spalanie tłuszczy.

Tłuszcze roślinne są niebezpieczne dla zdrowia

http://www.uwm.edu.pl/kmizj/wp-content/uploads/2012/04/Rzekomo-zdrowe-tluszcze-roslinne.pdf

Dużo lepsze są tłuszcze nasycone - zwierzęce. Ale należy pamiętać o ograniczenie węglowodanów do ~1g na kilogram masy ciała, tak by to tłuszcze mogły się stać głównym paliwem dla organizmu.

Nie wolno mieszać paliw!

http://www.uwm.edu.pl/kmizj/wp-content/uploads/2013/11/Rzekomo-niezdrowe-t%C5%82uszcze-zwierz%C4%99ce.pdf

4.03.2014 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
obalam

Oliwa z oliwek

W jej składzie znajdują się jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które pomagają obniżyć poziom „złego” cholesterolu. Tłuszcze te są odporne na wysokie temperatury spalania, co sprawia, iż oliwa z oliwek idealnie nadaje się do smażenia Zastąpienie nią oleju słonecznikowego, kukurydzianego czy sojowego, zabezpieczy cię przed chorobami serca, chorobami układu krążenia, miażdżycą, a przede wszystkim przed niektórymi nowotworami.

3.05.2015 przez Patryk Kłopocki - Inny: dyplomowany kucharz małej gastr./specjalizacja zawodowa: żywienie zbiorowe konsumentów
obalam

Tłuszcze nasycone są niezdrowe wręcz szkodliwe, natomiast jedno- i wielonienasycone są korzystne dla naszego zdrowia. Tłuszcze dostarczają dużo witamin tj. A, D, E i K oraz witaminy F, tłuszcze są głównym źródłem naszej energii, są głównym źródłem materiału zapasowego, hamują wydzielanie soków żołądkowych, ważne dla błon komórkowych, oszczędzają gospodarkę białkami i witamin z gr. B. W dziennej racji pokarmowej człowieka, ok. 30% to tłuszcze.