Jeśli dawkę antybiotyku się zwymiotowało to należy podać kolejną

Prawda czy mit?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (3)

28.12.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Nie należy podawać kolejnej dawki antybiotyku bezpośrednio po wymiotach. Należy odczekać i podać kolejną dawkę zgodnie ze schematem leczenia, który zalecił lekarz. Jednak jeśli wymioty się powtórzą po kolejnych dawkach, należy skontaktować się z lekarzem. On zdecyduje, co zrobić. Najprawdopodobniej trzeba będzie zmienić antybiotyk lub sposób jego podawania.

6.01.2013 przez Markus von Rufous - Medycyna
obalam

Nie należy podawać kolejnej dawki leku po wymiotach. Należy przejść na inna formę podawania substancji (per rectum bądź i.v., i.m.). Ewentualnie można zastosować środek p/wymiotny, jeśli nie ma możliwości podania leku inną drogą niż p.o.

1.03.2013 przez joanna bartkowiak - Inny: opiekun medyczny
obalam

Ponieważ wchłanianie antybiotyku zaczyna się już kilkanaście minut po podaniu. Przede wszystkim jesli sytuacja się powtórzy należy skontaktować się z lekarzem.