W ciąży powinno się jeść jak najwięcej zielonych warzyw.

Kolor tego co jemy ma jakieś znaczenie?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (11)

26.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Najwięcej kwasu foliowego jest własnie w zielonych warzywach, dlatego ich obecność jest tak ważna w diecie przyszłej mamy.

26.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

Kwasu foliowego szukaj w zielonych warzywach: brokułach, bobie, brukselce, szpinaku, sałacie, natce pietruszki, szparagach, grochu, kapuście, kalafiorze… A także w warzywach strączkowych oraz papryce, pestkach dyni i słonecznika, migdałach. Gdy spodziewasz się dziecka, zapotrzebowanie na kwas foliowy wzrasta o blisko połowę. Zadbaj więc, aby na twoim talerzu było naprawdę zielono.

26.12.2012 przez Magdalena Arendarek - Student medycyny: studentka 4 roku
potwierdzam

To prawda, że w ciąży powinno się jeść jak najwięcej zielonych warzyw, ale nie tylko ze względu na kolor wiążacy się z nadzieją, ale głównie z powodu dużej ilości kwasu foliowego zawartego w tych produktach. Kwas foliowy zapobiega uszkodzeniom tzw. cewy nerwowej u rozwijającego się w łonie matki dziecka, ma pozytywny wpływ na wagę i rozwój noworodków; bierze udział w zachowaniu materiału genetycznego, w przekazywaniu cech dziedzicznych komórek, reguluje ich podział. Zielone warzywa oraz owoce to bardzo dobre źródło witamin A, E, K, C, B, są również bogate w żelazo, wapń, magnez, fosfor czyli idealne źródło wszelkich witamin i minerałów niezbędnych dla kobiet w ciąży i nie tylko. Kolory warzyw i owoców mówią nam bardzo dużo o składnikach jakie dostarczamy organizmowi, zjadając określone kolory :) obecnie coraz popularniejsza chromoterapia w żywieniu.

26.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
obalam

W ciąży tak jak w każdym innym czasie najlepsza jest dieta zrównoważona. Organizm sam będzie sygnalizować brakujące składniki spetytem - tzw ciążowymi zachciankami.

Nie ma z góry ustalonej najlepszej cicążowej diety. We wszystkim należy zachować umiar.

26.12.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

W warzywach tych jest dużo kwasu foliowego, który. Jest niezbędnym składnikiem wielu przemian metabolicznych. Produkty bogate w kwas foliowy polecane są w szczególności kobietom w ciąży.

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

W zielonych warzywach znajduje się kwas foliowy niezbędny do prawidłowego rozwoju płodu.

19.03.2013 przez Damian Skupski - Student medycyny: student jak student ;p
obalam

Obalam mit, gdyż do rozwoju płodu, potrzebna jest urozmaicona dieta pełna niezbędnych składników, pozbawiona szkodliwych używek, ale nie polegać ma ona tylko na zjadaniu samych warzyw.. znajdziemy w nich i owszem np witaminę B11 ale cyjanokobalaminy już nie.. Kobieta w ciąży powinna zjadać także dużo ryb,jajek,nabiału, mieć urozmaicone posiłki

22.03.2013 przez Klaudiusz Fabian - Student medycyny: Ginekolog
potwierdzam

Ze względu na kwas foliowy, który jest w takich warzywach

24.03.2013 przez Marcin - Student: PhD Entomology
obalam

dieta zbilansowana jest najzdrowsza pod warunkiem uprzednich badan alergicznych

25.03.2013 przez Nina Guzdek - Student: politologia
obalam

w ciąży powinno się jeść takie rzeczy które dostarczają wszystkich niezbędnych witamin

28.04.2013 przez Małgosia Pawelec - Student: geograf
potwierdzam

Zielone warzywa są bogatsze w żelazo i kwas foliowy, które są bardzo potrzebne przyszłym mamom.