Tabletkami antykoncepcyjnymi można wyregulować cykl.

prawda czy fałsz?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (8)

25.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Na czas przyjmowania antykoncepcji cykl się reguluje, lecz po odstawieniu bardzo często nieregularne miesiączki wracają. Wszystko zależy od powodu, dlaczego kobieta ma nieregularne cykle i czy da się to leczyć przyczynowo.

25.12.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Potwierdzam, ale ten w odniesieniu do cyklu indukowanego sztucznie. Fizjologiczny cykl przez antykoncepcje jest zahamowany.

26.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

Antykoncepcja hormonalna daje nam także możliwość regulowania swojego cyklu. Możemy uniknąć krwawienia z odstawienia, które wypada w niesprzyjających okolicznościach. Aby nie doszło do krwawienia należy zrezygnować z przerwy między kolejnymi opakowaniami (trzeba się jednak liczyć z ewentualnymi plamieniami sródcyklicznymi). Inną możliwością jest przesunięcie cyklu o określoną ilość dni. Jeżeli chcemy by krwawienie pojawiło się nie w sobotę lecz w czwartek należy o 2 dni skrócić przerwę między opakowaniami. Oczywiście nie można ingerować w swój cykl samodzielnie- zawsze w takie sytuacje powinny być przedyskutowane z lekarzem.

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

Hormony zawarte w tabletkach antykoncepcyjnych pomagają w regulacji cyklu miesiączkowego.

27.03.2013 przez Katarzyna Gawron - Inny: matka
potwierdzam

w czasie stosowania antykoncepcji cykle są regularne, gdyż hormony zawarte w tabletkach regulują cykl.

31.03.2013 przez Madzia Żukowska - Student: PB
potwierdzam

Tabletki regulują cykl ale tylko wtedy kiedy je się stosuje. Po odstawieniu niestety ten cykl "zaburza się"

1.04.2013 przez Asia - Inny: samouk
potwierdzam

Sama stosowałam tabletki antykoncepcyjne w celu regulacji cyklu miesiączkowego.

3.04.2013 przez Justyna Kwiatkowska - Student: ekonomia
obalam

Po odstawieniu tabletek antykoncepcyjnych cykl miesiączki z powrotem staje się nieregularny.