Jedzenie dużej ilości białka zmniejsza apetyt.

prawda czy fałsz?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (6)

25.12.2012 przez Justyna Nowakowska - Student: Pomorski Uniwersytet Medyczny - Dietetyka
obalam

Jedzenie białkowych kolacji pomaga w "przetrzymaniu" nocy bez podjadania. Rano wstając, nie odczuwamy aż takiego głodu, niż np po zjedzeniu kolacji typowo węglowodanowej. Należy jednak pamiętać, że w codziennej diecie nie powinno się przekraczać podaży w wysokości maksymalnie 20g białka, ponieważ jego nadmiar powoduje problemy z nerkami.

25.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

onadto za pomocą funkcjonalnego rezonansu magnetycznego (fMRI) odkryto, że duża ilość białka na początku dnia zmniejsza ilość wysyłanych do mózgu sygnałów odpowiedzialnych za motywację do jedzenia i jedzenia „w nagrodę”.

25.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Białka są długo wchłaniane i trawione przez organizm. Charakteryzuje je niski indeks glikemiczny, a co z tego wynika poziom cukru po ich spożyciu nie rośnie gwałtownie. Dzięki temu unikamy efektu z odbicia, czyli dużego wyrzutu insuliny, spadku cukru we krwi i głodu.

26.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

Naukowcy z Uniwersytetu w Missouri odkryli, że jedzenie zdrowego śniadania, zwłaszcza tego bogatego w białko, zwiększa uczucie sytości i niweluje uczucie głodu w ciągu dnia. Ponadto za pomocą funkcjonalnego rezonansu magnetycznego (fMRI) odkryto, że duża ilość białka na początku dnia zmniejsza ilość wysyłanych do mózgu sygnałów odpowiedzialnych za motywację do jedzenia i jedzenia „w nagrodę”. „Wszyscy wiedzą, że jedzenie śniadania jest ważne, ale nadal niewiele osób uważa to za swój priorytet” – twierdzi Heather Leidy, adiunkt w Katedrze Żywienia i Fizjologii Ćwiczeń.

26.12.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Badania wykazały, że jajko na śniadanie, sprawiało, że ludzie z nadwagą czuli się bardziej syci w ciągu 24 godzin niż po zjedzeniu śniadania opartego na rogaliku, o tej samej ilości kalorii.

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

Naukowcy z Uniwersytetu w Missouri odkryli, że jedzenie zdrowego śniadania, zwłaszcza tego bogatego w białko, zwiększa uczucie sytości i niweluje uczucie głodu w ciągu dnia.