Wysiłek fizyczny powoduje większy apetyt przez co tyjemy

fakt czy mit ?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (6)

24.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
obalam

Potwierdziły one, że aktywność fizyczna odgrywa istotną rolę. O ile uczestnicy badań średnio przybierali na wadze prawie 0,5 kg każdego roku, czyli prawie 10 kg w ciągu 20 lat, to ci którzy często uprawiali sport – o ponad połowę mniej

24.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
obalam

Wysiłek zwiększa apetyt, ale nie tyjemy z tego powodu. Organizm stara się wyrównać ujemny bilans energetyczny, który powstał podczas wysiłku. Nawet jeżeli zjemy więcej niż zwykle to w efekcie końcowym wyjdziemy na zero.

24.12.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
potwierdzam

Wysiłek zwiększa apetyt i odczuwanie smaków przez co mogą powodować dodatkową przyjemność podczas jedzenia

24.12.2012 przez kontousuniete - Student
obalam

Wysiłek fizyczny powoduje większy apetyt, ponieważ tracimy naszą energię na ruch. Jesli po treningu zjemy tyle co zwykle przy braku ćwiczeń, to w zasadzie bilans energetyczny się nie zmieni, a wręcz może być ujemny, no chyba, że ktoś po treningu stwierdzi, że skoro tyle ćwiczył to zje za dwoje - tak wtedy może przytyć a nie schudnąć.

25.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
obalam

To zależy.

Ćwiczenie nie miałoby sensu, gdyby tylko bardzo wzmagało apetyt - wiele badań naukowych wykazało, że regularne treningi wcale nie powodują zwiększenia głodu ani zwiększenia ilości spożywanego jedzenia po wysiłku ani u osób o normalnej wadze, ani u osób otyłych.

Dlaczego więc niektóre osoby po siłowni jedzą tak dużo? Jest to, jak zwykle bywa, kwestia osobistych przyzwyczajeń i podejścia do odżywiania. Jeżeli wybieramy niezdrowe jedzenie na co dzień i nie zmieniamy swojej diety, to samymi ćwiczeniami możemy nie dać rady zgubić wagi.

Druga sprawa to stosunek ilości spalanych kalorii do czasu ćwiczenia. Tak więc, żeby spalić około 250 kalorii (np. kawałek ciasta) trzeba biegać przez 25 minut. Jeżeli więc po siłowni nagradzamy się słodyczami lub fast foodem, nie zobaczymy szybko rezultatów, gdyż prawdopodobnie zjadamy dużo więcej niż spalamy - zwłaszcza w pierwszych miesiącach ćwiczeń.

Wysiłek fizyczny pomaga spalać kalorie, ale musimy trenować regularnie i jednocześnie pilnować tego co jemy. Żeby objadać się bez opamiętania i gubić lub przynajmniej utrzymać stałą wagę, musielibyśmy trenować codziennie po kilka godzin na siłowni.

I nie ma niczego złego w uczuciu głodu po wysiłku fizycznym - należy dostarczać organizmowi paliwa, pod warunkiem, że jest to paliwo zdrowe i nie przesadzamy z jego ilością :)

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: lekarski
potwierdzam

Osoby, które są w miarę aktywne fizyczne, ale nie zwracają uwagi na to co jedzą, mogą nadal tyć.