Chodzenie bez butów jest zdrowe, buty osłabiają stopy

Chodząc bez butów jesteśmy mniej podatni na skaleczenia ?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (7)

24.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

Chodzenie bez butów naprawdę jest zdrowe. Regularne bose wycieczki sprawiają, że poprawia się muskulatura stóp, nasze ciało wraca do swojej naturalnej postawy (nie zawsze zdrowo modyfikowanej przez obuwie), a także wzmacnia się układ odpornościowy!

24.12.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
potwierdzam

Chodząc na boso hartujemy nasze stopy a do tego masujemy je i robimy przy okazji piling. Dzięki temu zwiększa się krążenie w stopach a także mięśnie stóp stają się silniejsze

24.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Chodzenie boso wzmacnia mięśnie stóp ,poprawia krążenie oraz zapobiega płaskostopiu.Częste chodzenie w butach na wysokich obcasach ,szczególnie w szpilkach skraca mięśnie nawet o 13 % deformuje stopy i przyczynia się do bólów kręgosłupa .

24.12.2012 przez kontousuniete - Student
obalam

Źle zrobione buty mogą osłabiać stopy, ale dobrze dobrane nie. Chodzenie bez butów grozi skaleczeniami, odmrożeniami czy oparzeniami.

25.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

Chodzenie bez butów naprawdę jest zdrowe. Regularne bose wycieczki sprawiają, że poprawia się muskulatura stóp, nasze ciało wraca do swojej naturalnej postawy (nie zawsze zdrowo modyfikowanej przez obuwie), a także wzmacnia się układ odpornościowy

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

Chodzenie bez butów naprawdę jest zdrowe. Regularne bose wycieczki sprawiają, że poprawia się muskulatura stóp, nasze ciało wraca do swojej naturalnej postawy.

4.03.2014 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
potwierdzam

Jakie przynosi to korzyści?

1. Hartowanie

2. Masowanie stóp

3. Uziemienie

4. Stanie mocno na ziemi

5. Uważność

6. Relaks

7. Wrażliwość