Wysiłek fizyczny zapobiega depresji

Fakt czy mit ?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (11)

24.12.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
potwierdzam

Może zapobiegać ale także leczyć lub być częścią leczenia

24.12.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Regularne ćwiczenia fizyczne mogą obniżyć ryzyko depresji u osób starszych.

24.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Wysiłek fizyczny powoduje uwalnianie endorfin (hormonów szczęścia), zapobiega to występowaniu depresji w populacji ludzi aktywnych fizycznie.

25.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

Regularny wysiłek fizyczny może być skutecznym sposobem radzenia sobie z depresją. Wyniki wielu badań naukowych pokazują, że osoby ćwiczące systematycznie doświadczają mniej objawów depresji i lęku niż ludzie unikający regularnego wysiłku.

25.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

Jak wynika z licznych badań obserwacyjnych, aktywność fizyczna o odpowiedniej dawce i intensywności może skutecznie przeciwdziałać depresji. Okazuje się, że ćwiczenia fizyczne mogą być równie skuteczne w łagodzeniu objawów depresyjnych jak leki antydepresyjne, indywidualna czy zbiorowa psychoterapia. Dosłownie i w przenośni można „odejść” od depresji. Chodzenie, bowiem, jest jednym z najlepszych sposobów na zapobieganie i leczenie depresji i zaburzeń nastroju.

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

Regularne ćwiczenia fizyczne mogą obniżyć ryzyko depresji u osób starszych.

10.01.2013 przez Nadii - Student: Dietetyka
potwierdzam

Podczas wysiłku fiz. wydzielaja sie erdorfiny czyli hormony szczęścia więc jesteśmy zadowoleni i mniej podatni na depresję szczególnie taka porą jaką jest jesień i zima gdy nie ma zbyt dużo slońca.

15.01.2013 przez Markus von Rufous - Medycyna
obalam

Niestety, ale nie zapobiegnie. Mogę biegać, a stracę pracę i co? Nie zachoruję? Umrze mi ktoś bliski, ale biegam, ćwiczę - nie zachoruję? Czy wysiłek fizyczny zadba o to, by serotonina i dopamina w moim mózgu były na odpowiednim poziomie? A co z zaburzeniami osobowości, które są endogennymi przyczynami depresji? Przy wysiłku fizycznym nie mają wpływu na naszą psychokondycję? A co z depresją poschizofreniczną? Czy fikołki jej zapobiegną? Wiem, że to wiele pytań, ale proszę spróbować sobie na nie odpowiedzieć.

22.02.2013 przez brak danych - Inny: takie tam
obalam

Wielu chorych na depresję uprawia sport aby odreagować stres, zaniedbując w ten sposób terapię i prawdziwą walkę z problemami. Dowodzi temu fakt, że pomimo podejmowania aktywności fizycznej depresja może się pogłębiać, a także fakt, że wielu sportowców również na nią choruje. Sport stanowi świetną formę wspomagania farmako- i psychoterapii.

26.03.2013 przez Julia Stradomska - Student medycyny: Student medycyny?
potwierdzam

Regularny wysiłek fizyczny może być skutecznym sposobem radzenia sobie z depresją. Wyniki wielu badań naukowych pokazują, że osoby ćwiczące systematycznie doświadczają mniej objawów depresji i lęku niż ludzie unikający regularnego wysiłku.

Według niektórych autorów regularny wysiłek fizyczny o umiarkowanej intensywności może być skuteczną metodą leczniczą łagodnej do umiarkowanej depresji. Badania wskazują także, że ćwiczenia fizyczne mogą zmniejszać objawy depresji u osób, które wcześniej tylko częściowo odpowiadały na leczenie lekami przeciwdepresyjnymi

Zarówno cwiczenia aerobowe ( szybki chód, jazda na rowerze I bieganie) oraz trening siłowy (podnoszenie ciężarów) mają dobroczynne działanie u osób z depresją

14.12.2013 przez Aniela Pater - Student: fizjoterapia
potwierdzam

Podczas wysiłku fizycznego uwalniaja sie hormony szczęścia :)