Spożywanie posiłków bogatych w białko ułatwia koncentracje

Spożywanie posiłków bogatych w białko ułatwia koncentracje prawda ?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (4)

24.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
obalam

Substratem energetycznym dla naszego mózgu jest glukoza, więc jedzenie białka nie ułatwia koncentracji, ponieważ musi ono przejść skomplikowane przemiany, żeby pojawiło się w postaci cukru we krwi.

25.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
obalam

Właśnie nie, spoxywanie łatwo strawialnych produktów najlepiej węglowodanów ułatwia a to dlatego że organizm trawi i metabolizuje białka stosunkowo długo, a cukry są i tak niezbedne do prawidłowego funkcjonowania cukrów. Dlatego też przed egazminami, czy innymi zajeciami wymagajacymi dużego skupienia zaleca się spożywanie lekkostrawnego posiłku bogatego w cukry proste tj miód.

źródło: biochemia harpera.

26.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

Białko w diecie korzystnie wpływa na libido. Jeżeli ostatnio w twojej sypialni dzieje się niewiele, zwiększ spożycie produktów zawierających metioninę, czyli "naturalną viagrę". Regularna konsumpcja mięsa, ryb, soi, jaj, czosnku, cebuli, jogurtów i fasoli sprawi, że znów będziesz mieć ochotę na seks.

W celu poprawy koncentracji i pamięci, jedz soję, nasiona słonecznika oraz migdały. Produkty te zawierają bowiem fenyloalaninę, która ma działanie przeciwbólowe, poprawia sprawność intelektualną oraz koncentrację.

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
obalam

Wysokobiałkową dietę stosuje się w przy takich dolegliwościach i chorobach jak: marskość wątroby, zespół nerczycowy, zespół upośledzonego trawienia i wchłaniania, przy gruźlicy i wychudzeniu, cukrzycy, przewlekłej niewydolności krążenia, nadczynności tarczycy i w stanach pooperacyjnych. Proponuje się ją osobom chcącym zredukować masę ciała. Bogatą w białko dietę, w połączeniu z węglowodanami, poleca się także osobom podejmującym wysiłek fizyczny (kulturyści, sportowcy). Ich skutkiem ma być wszak zwiększenie masy tkanki mięśniowej.