Pływanie tylko stylem grzbietowym jest na tyle uniwersalne, że można je polecać przy wszystkich chorobach kręgosłupa.

j.w.

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (6)

23.12.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
potwierdzam

Pływanie niezależnie od stylu rozwija mięśnie szkieletowe w tym także te odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowej postawy ciała i kręgosłupa. Do tego woda odciąża stawy przez co pomaga na bóle związane ze złą postawą ciała

23.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
obalam

Pływania, jak również innych aktywności fizycznych, powinny wystrzegać się osoby cierpiące na ostre stany bólowe w obrębie kręgosłupa, m.in. dyskopatie oraz bardzo zaawansowany rozwój choroby zwyrodnieniowej

23.12.2012 przez kontousuniete - Student
obalam

Okrągłe plecy u dziecka są przeciwwskazaniem do pływania na grzbiecie.

24.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Spośród stylów pływackich tylko grzbietowy możemy stosować bezpiecznie przy wszystkich schodzeniach. Żabka nadmiernie obciąża kręgosłup szyjny i niewskazana jest w pogłębionej lordozie. Natomiast kraulem nie powinniśmy pływać przy bocznym skrzywieniu kręgosłupa.

25.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

Pływanie jest tak zdrowe, że większość lekarzy najchętniej przepisywałaby je na receptę. Rozwija wszystkie mięśnie klatki piersiowej i usprawnia cały układ oddechowy, a także jest korzystne dla serca i układu krwionośnego. Czy równie korzystanie działa na kręgosłup? Pływanie a kręgosłup to kwestia niezwykle interesująca, zwłaszcza dla osób cierpiących na schorzenia kręgosłupa. Kręgosłup stanowi podstawowe rusztowanie naszego ciała, dlatego musimy szczególnie o niego dbać.

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

Każdy styl pływania jest dla kręgosłupa zdrowy i zbawienny, gdyż wzmacnia mięśnie kręgosłupa, które wspomagają jego pracę. Jednak pływanie na plecach – stylem grzbietowym – jest dla kręgosłupa najkorzystniejsze. Poprawia elastyczność szyi i wzmacnia plecy.