W trakcie diety możemy jeść owoce bez ograniczeń

są zdrowe, mało kaloryczne i zawierają dużo błonnika

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (7)

21.12.2012 przez kontousuniete - Student
obalam

Owoce to także źródło cukrów prostych. Dlatego też pilnując ilości spożywanych kalorii należy pamiętać o ich ograniczeniu!

22.12.2012 przez Justyna Nowakowska - Student: Pomorski Uniwersytet Medyczny - Dietetyka
obalam

Wszystko ma swoje granice. Owszem - owoce są zalecane podczas racjonalnej diety, ale należy pamiętać o prawidłowym bilansowaniu posiłków pod względem innych składników odżywczych, takich jak mikro i makro składniki, białko i tłuszcz.

22.12.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
potwierdzam

W wielu dietach zalecane jest spożycie większych ilości owoców, trzeba oczywiście zachować umiar by nie przesadzić z tymi owocami

22.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
obalam

Niektóre owoce są dość kaloryczne. Dla przykładu duży banan to więcej niż 150 kcal. Więc zamiast banana lepiej zjeść jabłko. Awokado natomiast zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe, a jak wiadomo tłuszcz może prowadzić do nadwagi.

22.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

Mitem jest stwierdzenie, że owoce są tuczące. Zawierają dużo cukrów, ale nie są to cukry proste, takie jak w słodyczach, batonach, lecz niezbędne do prawidłowego funkcjonowania cukry złożone. Jeśli chcesz cieszyć się dobrym zdrowiem, owoce powinny stanowić fundament twojej diety, obok warzyw.

24.12.2012 przez Piotr Sendecki - Inny: ratownik medyczny / fizjoterapeuta
obalam

jabłka, banany, winogron mają bardzo dużo cukru i węglowodanów - są tuczące

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
obalam

Owoce to także źródło cukrów prostych. Dlatego też pilnując ilości spożywanych kalorii należy pamiętać o ich ograniczeniu do 100 g dziennie (to np. 1 małe jabłko lub gruszka, średnie kiwi, brzoskwinia, 10 szt. czereśni) w diecie na 1000 lub 1200 kcal, lub do 200 g dziennie w diecie 1500 kcal.