Kasza gryczana chroni układ krwionośny

Ponieważ zawiera składniki chroniące żyły i tętnice

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (10)

12.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Kasza gryczana jest głównym dostarczycielem krzemu, w dzisiejszej dobie, gdy rośliny wyrastają w glebach nisko krzemowych, a nasza woda zasypana chlorem, który ją zmiękcza i zabija jej życiodajność. Czym jest krzem dla naszych organizmów? Otóż nikogo nie strasząc, brak krzemu jest powodem zawałów serca, wylewów krwi do mózgu, żylaków, w tym hemoroidów, krwawieniem dziąseł, chorób kości i stawów, wypadaniem włosów, łamliwością paznokci, zmęczeniem. Nawet przemysł farmaceutyczny docenia i wykorzystuje właściwości kaszy gryczanej w produkcji leków przeciw żylakom, hemoroidom, kłopotom krążeniowym, miażdżycy.

14.12.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

kasze mają dużo potasu i bardzo mało sodu, kasza jaglana i gryczana zawierają żelazo, kwas foliowy i witaminę E zapobiegające niedokrwistości

14.12.2012 przez Adam Kuś - Inny: ciekawski, chory na zzsk
potwierdzam

Regularne spożywanie kaszy reguluje trawienie, obniża poziom cholesterolu, wzmacnia układ krwionośny oraz zapobiega procesom starzenia. Polecana ona jest zwłaszcza osobom z problemami układu krwionośnego i zaburzeniami czynności jelit. Likwiduje wzdęcia i redukuje problemy żołądkowe.

16.12.2012 przez Konrad Babij - Student: Biotechnolog
potwierdzam

Kasza gryczana jest źródłem rutyny, która stosowana jest przy nadmiernej przepuszczalności naczyń krwionośnych

18.12.2012 przez Lena Z - Student: Zdrowie Publiczne
potwierdzam

W skład kasz wchodzą witaminy z grupy B: B1 (tiamina), B2 (ryboflawina), PP (niacyna), B6 (pirydoksyna), kwas foliowy i witamina E. Sporo jest również składników mineralnych, głównie potasu obniżającego ciśnienie, żelaza zapobiegającego niedokrwistości oraz magnezu korzystnie działającego na układ nerwowy i pracę mięśni (w tym sercowego). Kasze są też całkiem dobrym źródłem wapnia, miedzi, cynku, manganu i krzemu.

18.12.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
potwierdzam

"Uważana jest za jedną z najzdrowszych kasz. Powstaje z łuskanych i prażonych ziaren gryki. Zawierają one dużo białka o wysokiej wartości odżywczej - bogate w lizynę i tryptofan, których nasz organizm sam nie potrafi wytwarzać. Ponadto kasza gryczana zawiera sporo kwasu foliowego, jest zasobna w magnez, cynk, mangan oraz potas i fosfor. W przeciwieństwie do innych kasz nie zakwasza organizmu. Zawarta w niej skrobia chłonie niewiele wody, a potem bardzo powoli ją oddaje. Dlatego po ugotowaniu kasza jest bardzo delikatna. Kaszę gryczaną warto polecić przy zaburzeniach czynności jelit, dolegliwościach układu krążenia, zwłaszcza nadciśnieniu. Nie zawiera glutenu, może być stosowana w diecie bezglutenowej."

20.12.2012 przez Adam Oldfart - Inny: Farmaceuta
riposta

Gleby niskokrzemowe? To interesujące, zważywszy, że głównym składnikiem gleby jest tlenek krzemu...

Co do kaszy - jest zdrowa i faktycznie zawiera składniki dobrze robiące układowi krążenia.

25.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
obalam

Wiadomo że kasze są zdrowe ale należy pamiętać że przede wszystkim naczynia chroni eliminacja czynników ryzyka takich jak odpowiednia dieta, zaprzestanie palenia papierosów, nienadużywanie alkoholu, uprawianie sportu itd.

choroby wewnętrzne A.Szczeklik

http://pl.wikipedia.org/wiki/Choroby_układu_krążenia

http://emedicine.medscape.com/article/897453-overview#aw2aab6b2b2

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

Brak krzemu jest powodem zawałów serca, wylewów krwi do mózgu, żylaków, w tym hemoroidów, krwawieniem dziąseł, chorób kości i stawów, wypadaniem włosów, łamliwością paznokci, zmęczeniem. Kasza gryczana zawiera kilkadziesiąt procent krzemu, nie ruszy jej ani robak, ani mysz, taka jest twarda.

15.03.2013 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
potwierdzam

Kaszę powinni jeść:

nadciśnieniowcy i cierpiący na choroby serca i układu krążenia - kasze mają dużo potasu i bardzo mało sodu (o ile w ogóle ich nie solimy),

osoby zagrożone anemią - np. kasza jaglana i gryczana zawierają żelazo, kwas foliowy i witaminę E zapobiegające niedokrwistości

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/Wartosci-odzywcze-kasz-kasza-manna-jeczmienna-gryczana-kuskus-kukurydziana-jaglana_33729.html