Trudniej schudnąć niż przytyć

Prawda czy fałsz?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (7)

9.12.2012 przez Irena - Inny: pasjonat
potwierdzam

tak też mam ten problem

organizm magazynuje zapasy tłuszczu w tkankach, a po odchudzaniu raz się zje obfitszy posiłek to od razu tkanki dalej magazynują tłuszcze

choć na pewno zależy to tez od budowy danego człowieka

9.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

Wszystko zależy od tego jaką mamy wyjściową masę ciała i stan metabolizmu. Przemiany cukrów i tłuszczów w organiźmie podlegają wielu mechanizmom regulacyjnym. Wspólne szlaki metaboliczne łączą wiele z tych procesów. Poszczególne enzymy wymagają odpowiednich koenzymów i kofaktorów by działać, mogą prowadzić konkretną reakcję w jedną stronę lub obie. Wszystko to powoduje że nasz metabolizm oto skomplikowany mechanizm. Regulacja odbywa się poprzez złorzoną fizjologię, gdzie oddziaływanie wielu hormonów - często o przeciwstawnych właściwościach wypadkowo powoduje właśnie czy łatwiej nam przytyć, czy też schudnąć. Osoby z nadwagą, cukrzycą czy niedoczynnością tarczycy łatwiej tyją. Osoby uprawiające sport, prowadzące zdrowy tryb życia mogą mieć spory problem by przybrać na wadze.

źródła: biochemia Harpera

fizjologia Konturka

16.12.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
potwierdzam

Związane jest to z tym że podczas tycia zwiększamy ilość komórek tłuszczowych i ich rozmiar, natomiast starając się stracić zbędne kalorie pozbywamy się tylko objętości takich komórek a ich ilość się nie zmienia przez co jesteśmy podatni na efekt jojo

20.12.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Większość ekspertów w dziedzinie dietetyki potwierdza że trudniej jest właśnie przytyć niż schudnąć a zwłaszcza gdy nie wynika to z samego braku apetytu ale z innych przyczyn

22.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

Przytyć jest bardzo łatwo, schudnąć – już trudniej

24.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
obalam

W rzeczywistości, kiedy już zdecydujemy się na rozpoczęcie diety – nauka i matematyka stoją po naszej stronie. Z czysto rachunkowego punktu widzenia łatwiej jest zrzucić niż przytyć. Jeśli spożywamy 3500 kalorii ponad te zużywane to przytyjemy o około piętnaście dekagramów, ale spalenie 3500 kalorii ponad te spożyte przełoży się na czterdzieści pięć dekagramów „zrzuconej” masy. Powyższe przeliczenia dotyczą wyłącznie tłuszczów.

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
obalam

W rzeczywistości, kiedy już zdecydujemy się na rozpoczęcie diety – nauka i matematyka stoją po naszej stronie. Z czysto rachunkowego punktu widzenia łatwiej jest zrzucić niż przytyć. Jeśli spożywamy 3500 kalorii ponad te zużywane to przytyjemy o około piętnaście dekagramów, ale spalenie 3500 kalorii ponad te spożyte przełoży się na czterdzieści pięć dekagramów „zrzuconej” masy. Powyższe przeliczenia dotyczą wyłącznie tłuszczów.