Najlepsze na śniadanie są płatki albo musli

czy to naprawdę dobry pomysł?

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (18)

3.12.2012 przez Krzysztof P. - Inny: Informatyk
obalam

Nie ma jednego uniwersalnego pokarmu zarówno na śniadanie jak i na inny posiłek. Warto różnicować zawartość posiłków nie bacząc na aktualną modę. Na pewno warto włączać do posiłków ziarno owsa i owoce (świeże i w czasie ich sezonu)

3.12.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

Według najnowszych badań płatki z mlekiem to najzdrowszy wybór na początek dnia. Jedno z ostatnich badań, przeprowadzone przez eksperta od spraw żywienia, sugeruje, że najlepszym wyborem na rozpoczęcie dnia jest miska płatków śniadaniowych z mlekiem. Według Sigrid Gibson, osoby spożywające takie śniadanie dużo rzadziej sięgają po tłuste, słodkie jedzenie w dalszej części dnia.

3.12.2012 przez Justyna Nowakowska - Student: Pomorski Uniwersytet Medyczny - Dietetyka
potwierdzam

Płatki - owsiane, jęczmienne, pszenne, żytnie - owszem. Płatki kukurydziane wykluczamy z diety, ponieważ są wysoko przetworzone. Płatki na śniadanie - jak najbardziej - zawierają dużo błonnika, który pęczniejąc w żołądku daje uczucie sytości i energię na cały dzień. Należy jednak pamiętać, że każdy posiłek powinien być odpowiednio zbilansowany: powinien zawierać i węglowodany, i białka, i tłuszcze. Płatki najlepiej połączyć z jogurtem naturalnym, bądź mlekiem, zjeść do tego np jabłko (które można zetrzeć i dodać do płatków), a do tego przykładowo kanapkę z sałatą, chudą szynką i papryką i mamy wzorowe śniadanie :)

4.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
obalam

We właściwie skomponowanym śniadaniu powinny znaleźć się wędliny, nabiał, owoce i warzywa.

4.12.2012 przez Aleksandra Strycharz - Patron portalu: Student
obalam

Są zdrowe ale każdy wymaga innego śniadania.Zależy to od wysiłku jaki sie wykonuje bo np.budowlaniec jesli zje płatki to nie będzie mu to dostarczać w 100% energii.Należy pamiętac że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i musi być pełnowartościowy

4.12.2012 przez Amelia Prorok - Inny: Interesuję się medycyną od wielu lat
potwierdzam

Musli jako produkt wieloziarnisty daje energię na dłużej wiec zjedzone na śniadanie pozwala dostarczyć organizmowi energię na większą część dnia i zapobiega spadkom poziomu cukru. Oczywiscie nie może to być jedyna zjedzona rzezzc w ciągu dnai.

4.12.2012 przez Teresa Ceynowa - Inny: inne
potwierdzam

Zawierają dużej ilości błonnika przez co daje nam dużo energii na cały poranek .

5.12.2012 przez Adam Kuś - Inny: ciekawski, chory na zzsk
potwierdzam

Płatki śniadaniowe są reklamowane jako "zdrowy start dnia", zwłaszcza dla dzieci. Jednak niektóre z nich są bardzo mocno przetworzone - są dosładzane, czekoladowe, w postaci kulek, muszelek, poduszeczek, czy zlepiane "miodem". Takie płatki w sklepach powinny się znajdować w dziale ze słodyczami, a nie być reklamowane jako zdrowe...

Płatki śniadaniowe z dodatkiem mleka to ulubione śniadanie nie tylko dzieci, ale również wielu dorosłych. Jest to pełnowatościowy posiłek pod warunkiem, że wybieramy otręby, płatki owsiane, muesli lub zwykłe płatki kukurydziane.

6.12.2012 przez Katarzyna Nagel - Inny: Uczeń, biol-chem
potwierdzam

Tak, musli zawiera dużo błonnika przez co czujemy się najedzeni dłuższy czas niż np. zjedząc kromka chleba.

10.12.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
obalam

Śniadanie powinno być posiłkiem urozmaiconym zawierającym zarówno odpowiednią ilość kalorii jak i witamin

12.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

Jak więc zapewnić sobie i rodzinie porządną porcję witamin? Sprawa jest całkiem prosta – im mniej przetworzone płatki, tym zdrowsze, bo zboża i kukurydza poddane złożonej obróbce tracą swe pierwotne, odżywcze właściwości. Unikajmy też płatków wysokosłodzonych. Jeśli ktoś serwuje dzieciom kulki pełne przetworzonego cukru i barwników, równie dobrze mógłby dawać im na śniadanie garść słodyczy polanych colą. Tego typu bomby kaloryczne nie dość, że zwiększają ryzyko otyłości, to jeszcze przyczyniają się do cukrzycy, próchnicy zębów i niestrawności. Wielu dietetyków twierdzi, że jedząc standardowe muesli popełniamy mnóstwo żywieniowych błędów. Typowe składa się bowiem z orzechów (tłuszcz), płatków owsianych (skrobia), rodzynek i miodu (cukier) oraz owoców (kwas i cukier). Zalewa się je mlekiem (białko). Powstaje z tego wybitnie szkodliwa, trudna do strawienia kombinacja. Tymczasem są tylko cztery dobre dla żołądka zestawienia: białko – tłuszcz, tłuszcz – skrobia, tłuszcz – kwas i cukier – kwas.

Niestety, wielu z nas nie ma nawyku czytania tego, co jest napisane na opakowaniu. To duży błąd. Powinniśmy dokładnie prześledzić tekst i zwracać uwagę na substancje oznaczone literą „E”. Zazwyczaj są to sztuczne barwniki, polepszacze, konserwanty, substancje przeciwzbrylające itp. Nie sposób całkowicie uniknąć tych dodatków, gdyż są niemal w każdym produkcie. Im dłuższy termin przydatności do spożycia, tym większe prawdopodobieństwo, że płatki są obficie wzbogacone związkami „E”. Co dla nas również ważne, producenci nie zawsze umieszczają na opakowaniach informację, że produkt zawiera cukier. Zamiast tego stosują nazwy cukrów prostych: sacharoza, fruktoza, glukoza, dekstroza. Podają też nazwy składników, które zawierają cukry: syrop cukrowy, ekstrakt słodowy, proszek czekoladowy. W przetworach zbożowych często też występuje utwardzony tłuszcz roślinny. Lepiej go nie jeść, bo jest źródłem szkodliwych, nienasyconych kwasów tłuszczowych. Powinniśmy być szczególnie ostrożni, gdy zamiast pełnego składu płatków, na opakowaniu znajduje się zgrabny tekst reklamowy. Zachęcamy wówczas do samodzielnego przygotowania muesli. Zajmie to trochę więcej czasu, niż zalanie mlekiem mieszanki z torebki, lecz taki posiłek będzie o wiele bardziej wartościowy.

24.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

W śniadaniu ważne są 2 rzeczy. Pierwsza to, żeby przygotowanie jego trwało szybko, bo spiesząc się rano często wychodzimy z domu bez jedzenia argumentując, że nie mieliśmy czasu. Druga to wartości odżywcze, śniadanie musi być bogate w złożone węglowodany, aby obudziły organizm i na długo dały energii. Dodatkowo zalewając je mlekiem dostarczamy sobie białka.

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

edno z ostatnich badań, przeprowadzone przez eksperta od spraw żywienia, sugeruje, że najlepszym wyborem na rozpoczęcie dnia jest miska płatków śniadaniowych z mlekiem. Według Sigrid Gibson, osoby spożywające takie śniadanie dużo rzadziej sięgają po tłuste, słodkie jedzenie w dalszej części dnia.

W badaniu po raz kolejny wykazano, że poranny posiłek zmniejsza spożycie tłustych i wysokowęglowodanowych posiłków w ciągu kolejnych 24 godzin.

16.01.2013 przez Nadii - Student: Dietetyka
riposta

Najlepsze śniadanie to takie, które dostarczy nam jak najwiecej skladnikow odzywczych i siłe na reszte dnia. są to produkty zawierające węglowodany złozone np. ciemne pieczywo, musli z otrębami, a takze zawierające białko tj. jajko, jogurty. MOZNA je połączyć z musli czy płatkami.

23.03.2013 przez Jerzy Zięba - Inny: Naturopatia
obalam

Nigdy w życiu! Szczególnie przed południem organizm jest bardziej odporny na działanie insuliny. Dlatego dobre śniadanie nie powinno zawierać niczego słodkiego, bo inaczej robimy sobie krzywdę. Ktoś mówił o czytaniu naklejek czy informacji na pudełkach tego świństwa. No to co tam pisze na litość boską ? W każdych 100g jest ok. 80 % węglowodanów. Czyli wolniej czy szybciej zamienia się to w końcu w glukozę i żaden tam węglowodan złożony temu nie zapobiegnie. Zresztą to widać... tyją dziciaki jak "ta lala" i nie tylko dlatego, że się mało ruszają itd ... A najlepiej śniadań nie jeść. .

8.04.2013 przez Zbyszek Leś - Inny: Renaissance Man ;-)
obalam

Czyli cukierki, albo cukierki z kilkoma ziarenkami zboża i to zalane mlekiem. Oczywiście z pasteryzowanym albo homogenizowanym mlekiem, żeby czasem nie zawierało laktazy (która w tych procesach ginie) i utrudniło nam hydrolizę kolejnego, tak - cukru - laktozy. Dodatkowo w wersji 0,5%, żeby tłuszcz nie zakłócił nam zbliżającego niechybnie strzału cukru do krwi. I dzieciak na drugiej lekcji już przysypia... A teraz wchodzi insulina do gry i sprawnie uruchamia lipogenezę. I to wszystko jeszcze przed długą przerwą;-)

Nie płatki i mleko to nie jest dobry pomysł na śniadanie.

17.05.2015 przez Łukasz D. King - Inny: Wydawca www.BiuletynZdrowia.pl
obalam

„Każdy wczesnym rankiem ma oporność na insulinę z powodu rosnącego przed śniadaniem poziomu hormonów o działaniu przeciwstawnym do insuliny, to znaczy: kortyzolu i hormonu wzrostu. Aby zapobiec hiperglikemicznemu wpływowi tych hormonów, rano komórki beta trzustki wytwarzają więcej insuliny. Taka oporność na insulinę przemija w porze obiadowej [ok. 13.00]”. [J. Unger, „Diabetes Management in Primary Care”, wyd. 1, s. 218]

W związku z powyższym:

„Za śniadanie zwykle dużo się ‘płaci’ [przypłacamy zdrowiem, jeśli rano spożywamy węglowodany] ze względu na oporność na insulinę we wczesnych godzinach dnia”. [C.K. Mogensen, E. Standl, „Pharmacology of Diabetes: Present Practice and Future Perspectives”, 1991, s. 33]

10.03.2016 przez Patryk G - Inny: Trener
obalam

"Gotowe" płatki zawierają mnóstwo cukru, który jak wszyscy wiemy nie jest niczym zdrowym.

Najlepiej zastąpić je otrębami, kiełkami i owocami