Najlepsza dieta to ta w której ograniczymy tłuszcze

prawda czy mit

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (13)

3.12.2012 przez Adam Oldfart - Inny: Farmaceuta
obalam

Najlepsza dieta to ta, w której ograniczymy węglowodany. Organizm człowieka nie jest (jeszcze) ewolucyjnie przystosowany do konsumpcji takiej ilości węglowodanów jaką mamy obecnie - mam tu zwłaszcza na myśli produkty zawierające oligosacharydy typu słodzone napoje, soczki rozmaite, batony, ciastka, cukierki etc. 10.000 lat temu jedynymi dostępnymi słodkościami były owoce, ich soki i miód, a teraz? Prawie wszystko jest doprawiane oligosacharydami. Szkoda gadać...

3.12.2012 przez kontousuniete - Student
obalam

Natomiast dieta to taka, która jest bogata we wszystkie niezbędne składniki odżywcze w odpowiednich proporcjach.

3.12.2012 przez Justyna Nowakowska - Student: Pomorski Uniwersytet Medyczny - Dietetyka
obalam

Najlepsza dieta to dieta dostosowana do indywidualnego zapotrzebowania. Nie należy ograniczać żadnego ze składników odżywczych - chyba, że są do tego jakieś przeciwwskazania (np. dieta lekkostrawna). Udział makroskładników w diecie powinien mieścić się w przedziałach:

• Białka: 10 – 15%, sportowcy: 14 – 20%.

• Tłuszcze: 25 – 35%, optimum 25 – 30%.

• Węglowodany: 50% - 65%

4.12.2012 przez Aleksandra Strycharz - Patron portalu: Student
potwierdzam

Tłuszcze - składnik pokarmowy, są obok węglowodanów i białek trzecią podstawową grupą składników pokarmowych spełniającą w organizmie głównie funkcję energetyczną. Wchodzą w skład tkanek organizmu i zapewniają przechowywanie substancji regulujących rozpuszczalnych w tłuszczach jak np. witaminy A, E, D i K. Tłuszcze stanowią dla organizmu skoncentrowane źródło energii dostarczając w jednym gramie 9 kilokalorii oraz mogą być, w przeciwieństwie do węglowodanów, magazynowane w organizmie.

5.12.2012 przez Adam Kuś - Inny: ciekawski, chory na zzsk
obalam

Tłuszcze są niezbędnym elementem naszej diety. Bez ich spożywania nasz organizm nie mógłby się rozwijać ani prawidłowo funkcjonować. Są ważnym źródłem energii – 1 g tłuszczu dostarcza organizmowi 9 kcal (w porównaniu węglowodany i białka dostarczają 4kcal) Jeśli chodzi o osoby dorosłe to na co dzień powinny.spożywać produkty o niskiej zawartości tłuszczu. W naszej diecie powinny przeważać tłuszcze jedno- i wielonienasycone. Choć także u osób dorosłych spożywanie cholesterolu także jest potrzebne, to jednak w zmniejszonej ilości. Cholesterol jest także syntetyzowany w organizmie, głównie w wątrobie, ale także jelitach czy skórze, a spożycie jego w codziennej diecie często przekracza dopuszczalną górną granicę (300 mg). Ilość spożywanego cholesterolu powinna zatem być zmniejszona.

6.12.2012 przez Mateusz Jankowski - Student medycyny: kierunek lekarski IIIrok
obalam

Najlepsza dieta to ta zrównoważona. Poza tym to węglowodany z ogromną łatwością przemieniają się w tłuszcze więc nie jedząc tłuszczów możemy gromadzić tłuszcz.

10.12.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
obalam

Dieta bez tłuszczu to nie najlepszy pomysł, przede wszystkim dlatego że nasz organizm wymaga do prawidłowego funkcjonowania cholesterolu, po drugie zazwyczaj to duże spożycie cukrów powoduje u nas otyłość

12.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
obalam

Według zaleceń WHO z tłuszczu powinno pochodzić nie więcej niż 30 proc. energii, lecz maksymalnie 10 proc. z tych nasyconych, a u osób z miażdżycą mniej niż 7 proc. Jedna łyżka oleju rzepakowego to ok. 90 kcal. Przy diecie 2000 kcal blisko 600 kcal mają dostarczać tłuszcze.

12.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
obalam

Diety bardzo niskotłuszczowe mogą być skuteczne, jednakże wykazano, że w dłuższej perspektywie dieta śródziemnomorska – zawierająca oliwę z oliwek, orzechy i ziarna, i w efekcie będąca relatywnie bogata w tłuszcze – przynosi równie dobre wyniki krótkookresowo, zaś długookresowo – znacznie lepsze. Ważne jest aby spożywać głównie tłuszcze nienasycone, o to one zapobiegają chorobom układu krążenia i są niezbędne dla dobrego funkcjonowania mózgu.

22.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
obalam

Najlepsza dieta to taka, która jest przygotowana specjalnie dla Ciebie. Oczywiście nie każdy ma czas , pieniądze i ochotę, żeby pójść do dietetyka . Można jednak, przy odchudzaniu skorzystac z pewnych reguł, którymi kierują się dietetycy i …. skomponować dietę specjalnie dla siebie. Taka dieta będzie miała trzy podstawowe zalety: po pierwsze uwzględnia realia Twojego życia (pracę!) , po drugie jest prosta i nie zmuszasz się do jedzenia tego, czego nie lubisz.

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
obalam

Wielu z nas tak naprawdę nie zdaje sobie sprawy jak ważny dla naszego zdrowia jest prawidłowy poziom cholesterolu w organizmie człowieka. Nie wiemy też, że zbyt wysoki poziom cholesterolu może prowadzić do wielu poważnych chorób.

21.01.2013 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
obalam

nasza dieta powinna zawierać tluszcze nasycone i nienasycone ale wiadomo wszystko z umairem

23.03.2013 przez Jerzy Zięba - Inny: Naturopatia
obalam

Tłuszcze tłuszczom nierówne. O jakich tłuszczach jest mowa? Tłuszcze są NIEZBĘDNE. Tłuszcze pochodzenie roślinnego mogą również narobić sporych problemów.