sok buraczany zwiększa wydajność organizmu

podobno wypicie szklanki soku z buraków przed wysiłkiem fizycznym pozwala zwiększyć wydajność organizmu i zmniejszyć zmęczenie wywołane wysiłkiem.

obalam potwierdzam riposta

Próby weryfikacji mitu (7)

9.12.2012 przez Bartosz Maczkowski - Student medycyny: Student UMLub i WUM
potwierdzam

Związki azotowe zawarte w soku z buraków wpływają korzystnie na nasz organizm zwiększając jego wydolność

13.12.2012 przez Kaja Winczyk - Student medycyny: studentka jak studentka
potwierdzam

Brytyjczyk Chris Carver na miesiąc przed zawodami zaczął codziennie wypijać szklankę soku z buraków. Twierdzi, że właśnie temu napojowi zawdzięcza zwycięstwo w 24-godzinnym biegu rozgrywanym jesienią w Szkocji. Carver pokonał w tym czasie 148 mil, o 8 mil więcej niż rok wcześniej.

Naukowcy twierdzą, że to nie przypadek. Kolarze, którym przed treningiem podano sok z buraków potrafili wydłużyć czas trwania wysiłku o 20%.

Sok z buraków podnosi wydolność - twierdzi Suzanne Girard Eberle, dietetyk sportowy z Portland.

Najprawdopodobniej sekret tkwi w dużej zawartości kwasu azotowego tego soku, który to kwas zmniejsza zapotrzebowanie mięśni na energię. W rezultacie mięśnie zużywają do wysiłku mniej tlenu.

14.12.2012 przez Marcin Musiał - Student medycyny: Pomorski Uniwersytet Medyczny
potwierdzam

Naukowcy z Uniwersytetu w Exeter w Wielkiej Brytanii codziennie podawali dwóm grupom mężczyzn w wieku 19-38 lat pół litra soku z buraków albo placebo (sok porzeczkowy). Po sześciu kolejnych dniach eksperymentu badanych poddano serii testów, m.in. ćwiczeniom na rowerze treningowym. Okazało się, że ci, którzy pili sok z buraków, byli w stanie ćwiczyć nawet o 16 proc. dłużej od tych, którzy pili sok porzeczkowy. Ponadto mieli niższe spoczynkowe ciśnienie krwi.

http://wyborcza.pl/1,75476,6955455,Buraki_dodaja_skrzydel.html

20.12.2012 przez kontousuniete - Student
potwierdzam

sok z buraków powoduje, że potrzebna jest mniejsza ilość tlenu do podjęcia określonego wysiłku. Sok z buraków powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych, obniża ciśnienie krwi oraz zmniejszanie zapotrzebowanie mięśni w tlen w czasie ćwiczeń. Ważnym składnikiem odgrywającym rolę w tych procesach są azotany, których jest dużo w soku buraczanym.

24.12.2012 przez Klaudia Ksepko - Student medycyny: studentka 6. roku
potwierdzam

Buraki to bardzo wartościowe warzywa. Mają właściwości pobudzające krążenie i pomagają przy wolnej przemianie materii oraz pobudzają organizm do wytwarzania czerwonych krwinek, które przenoszą tlen po organizmie. Zawiera oprócz tego witaminy C i B1 wiele makro- i mikroelementów, jest w nim dużo wapnia, magnezu, sodu, potasu oraz dwa rzadkie metale: rubid i cez.

27.12.2012 przez Tomasz Wacikowski - Student medycyny: Przewodniczący SKN Kardiologii Dziecięcej IP-CZD
potwierdzam

Okazało się, że po soku buraczanym mężczyźni byli w stanie pedałować na rowerku średnio o 1,5 minuty dłużej niż po innym napoju. Oznacza to, że w praktyce na pokonanie tego samego dystansu zużyliby o 2 proc. mniej czasu. Grupa ta miała również niższe ciśnienie krwi w stanie spoczynkowym.

21.01.2013 przez Damian Z - Inny: Ratownik Medyczny/Student Pielęgniarstwa
potwierdzam

zawarte w nim związki zwane nitratami w końcowym efekcie skomplikowanego mechanizmu działania, powodują rozszerzenie światła naczyń tętniczych oraz żylnych. Dzięki temu nasze serce staje się bardziej ukrwione, a mięśnie potrzebują mniejszej ilości tlenu podczas intensywnego wysiłku fizycznego